به گزارش ایرنا رضا زینی وند مقدم روز چهارشنبه در آئین افتتاحیه جشنواره خوارزمی بیان کرد: علم آموزی در دین مبین اسلام و در احادیث و روایتی بسیار بر علم و دانش تاثیرگذار و تحول آفرین تاکید شده است.
وی با بیان اینکه ارزش انسانها به اندیشه و علم آنها است، اظهار داشت: حاصل اندیشه و تفکرو ایده های انسان در این دنیا ماندگار است.
زینی وند مقدم ادامه داد: بسیاری از علما و اندیشمندان و بزرگان به واسطه تفکرات تاثیرگذارشی که داشتند نامشان در دنیا جاودانه شده است.
وی گفت: دانش و علم خوارزمی اثرهای ماندگاری از این دانشمند برجای گذاشته و ارزش واقعی هر انسانی به توانمندی و روح متعالی او است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: ایده ها و افکار انسان در جامعه منجر به آثار اثربخشی در جامعه می شود پس باید تلاش کرد در این راستا گام های توانمندی برداشته شود.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه موفقیت های چشمگیری کسب کرده است.
زینی وند مقدم افزود: در هرشهر و بخشی یک دانشگاه یا مرکز آموزش عالی وجود دارد و هیچ شهری خالی از مراکز آموزش عالی نیست و این بیانگر عدالت آموزشی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
به گفته وی پایه و اساس توسعه آموزش است که در ایران مورد توجه قرار گرفته است اما حلقه مفقوده آموزش مهارت آموزی است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اظهار داشت: به لحاظ کمی مراکز آموزشی در ایران وجود دارد اما به لحاظ کیفی دانشجو پس از فراغت از تحصیل باید بتواند زندگی خود را به وسیله علم کسب شده اداره کند.
وی تاکید کرد که آموزش باید پژوهش محور و توام با مهارت آموزی باشد و در این راستا سیاست های نظام آموزش و پرورش نیز باید به این سمت باشد.
وی افزود: جشنواره خوارزمی فرصتی است که جامعه فرهنگی و علمی را متوجه آموزش مهارت محور کنیم.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.