به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی روز یکشنبه در اجلاس استانی نماز در محل استانداری لرستان افزود: مساله اموزش و ترویج نماز باید با استفاده از برنامه های کاربردی جدید و متنوع در دستور کار قرار گرفته و ستاد اقامه نماز استان اقدامات نرم افزاری را انجام دهد.
وی با تاکید بر استفاده از ابزارهای نوین برای ترویج این واجب الهی اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای برتصحیح قرائت نماز دارند که می توان این مهم را در قالب برنامه های کاربردی و قابل نصب بر روی رایانه و تلفن های همراه برنامه ریزی کرد تا به راحتی و در زمان های مختلف در اختیار کاربران قرار گیرد.
امام جمعه خرم آباد بیان کرد: دستگاه هایی همچون اموزش و پرورش و دانشگاه ها نقش مهمی در ترویج اقامه نماز دارند و در ادارات نیز باید دقت شود برخی کارها به نام نماز موجب دلزدگی و دلسردی مردم نسبت به این فریضه الهی نشود.
آیت الله میرعمادی اضافه کرد: طولانی کردن نماز توسط امام جماعت و یا 50 دقیقه معطل کردن ارباب رجوع به بهانه اقامه نماز درست نیست و موجب ضایع شدن نماز می شود.
وی اضافه کرد: برای تلقی شدن نماز به عنوان یک فرهنگ در جامعه همه مسئول هستند که در این میان وظیفه خانواده، ستاد اقامه نماز و مدیران بیش از دیگران است.
نماینده ولی فقیه در لرستان نماز را حافظ وعامل رشد انسان دانست و گفت: این واجب الهی هم موجب تحرک و تقویت کننده رشد و تعالی می شود و هم موانع و آسیب ها را برطرف می کند که پشتوانه حل مشکلات است.
آیت الله میرعمادی با تاکید براینکه نماز تعهدآور و مسئولیت آفرین است، افزود: بصیرت بخشی این واجب الهی موجب تشخیص حق و باطل می شود چرا که عامل اصلی مقاومت و رمز ایستادگی در برابر دشمن، شیطان و هوای نفس است.
وی با بیان اینکه اهل نماز هر عاملی بجز خداوند را پوچ می داند بیان کرد: باید از این ظرفیت بزرگ در بخش های مختلف از جمله تربیت فرزندان، مدیریت، حل مشکلات علمی، نظم بخشی به جامعه و ترقی استفاده شود.
امام جمعه خرم آباد اظهارداشت: مدیران نیز باید ترویج نماز را مانند سایر وظایف خود در اولویت قرار داده و در اقامه این واجب الهی پیش گام باشند.
در این مراسم از دستگاه های برتر اقامه نماز تجلیل شد.
7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.