به گزارش ایرنا ، حسین شایقی روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران استان با بیان اینکه زادگاه امیرحسین فردی روستای قره‌تپه در شهرستان نیر است، گفت: برگزاری این نکوداشت برای اولین بار در شورای فرهنگ عمومی استان مصوب شد تا بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل با همکاری برخی نهادها از جمله دانشگاه محقق اردبیلی این نکوداشت را برگزار کند.
او اظهار کرد: مسابقه کتابخوانی از کتاب ‌های سیاه ‌چمن و آشیانه در مه امیرحسین فردی میان دانش‌آموزان مدارس استان در حال برگزاری است.
به گفته شایقی، نشست تخصصی این نکوداشت روز سه‌شنبه 25 مهرماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به نامگذاری خیابانی در نیر و کتابخانه تخصصی نیر به نام امیرحسین فردی اظهار کرد: نصب تابلوی زندگینامه امیرحسین فردی در میدان شهریار نیر و همچنین نامگذاری خیابان اصلی روستای قره‌تپه نیر به نام امیرحسین فردی از جمله مواردی است که در راستای برگزاری این نکوداشت در شهرستان نیر اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه پرتره زنده‌یاد امیرحسین فردی توسط هنرمندان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی در حال طراحی است که همزمان با مراسم نکوداشت از آن رونمایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: المان مرحوم امیرحسین فردی نیز توسط مرکز پژوهش‌های فرهنگی آذربایجان دانشگاه محقق اردبیلی در حال طراحی است.
شایقی با بیان اینکه در این نکوداشت ارج‌نامه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان قرائت و به خانواده وی اعطا خواهد شد، افزود: همچنین بنیاد ملی نخبگان در حال پیگیری برای دریافت پیام از مقام معظم رهبری است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.