به گزارش ایرنا سید موسی خادمی عصر امروز در آیین گرامیداشت روز دانشجو که در سالن همایش های دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد گفت: جامعه ای که در آن صاحبان قدرت طبق اصول قانونی خود در حال حرکت باشد باید توسط دانشجو نقد شده و نواقص آن را گوشزد کند.
خادمی در تشریح رسالت دانشجو در جامعه امروز گفت: رسالت اصلی دانشجو در حوزه آموزش و پرورش و رسالت فرعی آن فعالیت های سیاسی اجتماعی خارج از اموزش است که در همه دنیا نیز چنین عمل میشودو
وی توضیح داد: اوج جنبش دانشجویی در دوران انقلاب بود که بخش عمده ای از بار ترویج فرهنگ انقلاب بر عهده دانشجو بود و ادامه آن در تصرف لانه جاسوسی و جنگ تحمیلی که در قالب رویکرد وطن پرستی و دفاع از کشور متجلی شد.
خادمی با بیان اینکه در سال های گذشته جنبش های دانشجویی کشور بر تحولات اجتماعی تاثیرات گسترده ای داشته اند افزود: امروز مهمترین وظیفه این جنبش مقابله با فساد البته با نوع نگاه خودش میباشد اما این مهم نباید موجب فراموش شدن فعالیت های اجتماعی دانشجو شود چراکه اینگونه فعالیت ها به همه گروه های اجتماعی برمیگردد و از آنجا که بعد بسیار مهمی است لذا میتوان گفت که حتی برجسته تر از بعد سیاسی است.
وی در پاسخ به درخواست دانشجویان مبنی بر حضور بیشتر استاندار در جمع دانشجویان استان گفت: محدودیت های کاری اجازه حضور مداوم را در دانشگاه نمیدهد اما این به معنای فراموشی دانشگاه نیست چرا که در این خصوص جلسات مرتبط با دانشگاه یکی از پر تعدادترین جلسات استانداری می باشد.
استاندار لرستان در خصوص مسئله بکارگیری مدیرانی از استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اینگونه توضیح داد: 140مدیر در شورای اداری در استان داریم که تنها 2 مدیر از استان مذکور در میان این جمع دیده میشود یکی مدیرکل دفتر استاندار و دیگری مدیرکل یکی از دستگاه ها است که آن هم توسط سازمان خود در تهران منصوب شده است ما دلیل توضیح این مسئله این است که دانشجو در مقابل این گونه ادعا ها با استدلال و آگاهی پاسخ دهد.
خادمی درمورد نرخ تورم استان نیز گفت: معمولا استان های غرب کشور شرایط نامطلوب تری نسبت به دیگر استان های کشور دارند که لرستان در همه موارد بجز در بخش مسکن و اجاره مسکن با میانگین کشور برابری می کند اما این همیشه بد نیست و میتواند به معنای استقبال از خرید مسکن نیز باشد چراکه مطمئنا در آینده ای نزدیک این استان بدلیل دارا بودن منابع ارزشمند طبیعی جزو استان های استراتژیک کشور خواهد شد.
وی با بیان اینکه برجام آثار خوبی داشت و یک تصمیم کلی در نظام بود افزود: آورده ما در برجام بسیار بیشتر از ضرر آن بوده اما اوج دستاورد آنها جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای بود چیزی که ما اساسا قصدی برای ساختن آن نداشتیم لذا میتوان گفت که اگر برجام به نفع ما نبود روی آن پا گذاشته نمیشد.
7264
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.