به گزارش ایرنا غلامعلی حیدری روز پنجشنبه در همایش رابطین پدافند غیرعامل لرستان در سالن آمفی تئاتر استانداری لرستان اظهار داشت: استان ها باید طرح جامع پدافندی تهیه کرده و علاوه بر آن تهدیدها و آسیب پذیری های استان خود را در تمامی حوزه ها بررسی کنند.
وی افزود: طرح جامع پدافند استان ها سندی است راهبردی، با چشم انداز بلندمدت که پس از شناخت همه جانبه وضعیت موجود استان و همچنین سطوح تهدیدات و آسیب پذیری های متصور بر آنها، راهبردها، سیاست ها و برنامه های کلان توسعه ای استان را منطبق با اصول پدافند غیرعامل تبیین و در قالب نقشه راه ارایه خواهد نمود.
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: فقدان مطالعات پایه پدافند غیرعامل در سطح استان ها، ارایه الگویی جهت توسعه ی دفاع محور کشور، کمک به تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل در کل کشور به صورت موزاییکی و شناسایی دارایی ها، تهدیدات و آسیب پذیری های هر استان در همه حوزه ها از ضرورت تهیه طرح جامعه پدافند غیرعامل می باشد.
حیدری ادامه داد: سرمایه های انسانی برای حفظ جان انسان ها و کاهش تلفات، سرمایه سایبری برای حفظ زیرساخت و تداوم کارکرد و سرمایه زیرساختی ، فیزیکی برای کاهش آسیب پذیری و پایدارسازی در برابر تهدیدات از اهداف کلی در دفاع غیرعامل است.
وی همچنین اهداف و سیاست های کلی پدافند غیرعامل استان، بررسی وضعیت استان از دیدگاه آمایش سرزمین و دفاعی کشور، ماهیت شناسایی دارایی، تهدیدات، سناریوی تهدید، آسیب پذیری، ارزیابی ریسک، تجزیه و تحلیل، راه حل و گام ها را از محتوای کلی سند جامع پدافند غیرعامل برشمرد.
معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اینکه با پیشرفت علم و تکنولوژی تهدید ها نیز حالت فرآورانی مابانه پیدا کرده اند گفت: مقام معظم رهبری همواره تاکید ویژه ای به مسایل پدافند غیرعامل دارند.
وی افزود: بیشتر تاسیسات در کشور با یکدیگر مرتبط بوده برای مثال حوزه برق با ده ها صنعت مرتبط است و در صورت آسیب دیدن این بخش بسیاری از اماکن حیاتی کشور با مشکل روبرو می شوند.
معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه باید تهدید های دشمن را شناخته و راه های مقابله با آنان را پیدا کنیم ادامه داد: برای مقابله با تهدید های دشمن باید راهکار های متفاوتی پیدا کرد.
حیدری با بیان اینکه 60 درصد از خوراک نیروهای برق کشور از طریق گاز تامین می شود و در صورت قطعی آن بخشی عظیم از تولید برق کشور با مشکل روبرو می شود گفت: دستگاه های اجرایی باید در راستای حرکت پدافندی غیر عامل، بخشی از برق مورد نیاز خود را از انرژی خورشید تهیه کنند.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.