به گزارش ایرنا، جعفر گوهرگانی روز چهار شنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: بانک مرکزی دستور العمل های ویژه ای در خصوص رفع موانع تولید مشخص کرده که بانک ها باید با استناد و براساس آن ها عمل کنند.
وی افزود: تحت هیچ گونه شرایطی معاونان مدیران بانک ها و دستگاه های اجرایی در ستاد تسهیل حضور نیابند زیرا که روند تصویب مصوبات با نقصان مواجه خواهد شد و نمی توان تصمیم قطعی بدون حضور مدیران گرفت.
گوهرگانی بیان کرد: مشکلات سرمایه گذاران در روال و چارچوب قانون رفع می شوند و اگر در این میان سرمایه گذاری بخواهد موجب بی نظمی شود با آن برخورد خواهد شد و از خاطی هیچ گونه حمایتی صورت نمی گیرد.
وی عنوان کرد: برای تامین خوراک واحد تولیدی بازیافت مواد پلاستیکی شرکت زریافت بشار نگین یاسوج،مقرر شد که سازمان صنعت و معدن این استان با تشکیل یک جلسه ای با شهرداری یاسوج و با حضور دستگاه های متولی از جمله محیط زسیت موضوع ضایعات واحد های تولیدی را تعیین تکلیف کرده تا این شرکت برای تامین مواد مورد نیاز خود به خارج از استان متوسل نشود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال حمایت از کالای ایرانی، اطلاعات تمامی واحدها و طرح های تولیدی استان به روز رسانی خواهند شد و ظرفیت تولیدی واحدها و زمان بندی بهره برداری آن ها با کمترین خطا شناسایی می شوند.
سال 1396، 2 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای رونق تولید در این استان اختصاص یافت که 2 هزار میلیارد ریال آن پرداخت شد.
سه هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات رونق از هم اکنون تا خرداد سال 1398 به واحدهای تولیدی این استان در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی پرداخت می شود.
این تسهیلات با کارمزد 18درصد برای نوسازی و تکمیل طرح های تولیدی و صنعتی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت خواهد شد.
در این نشست مشکلات پنج واحد تولیدی این استان از جمله واحد تولیدی بهین تولیدات همدان، صداقت نگین بویر و بازیافت مواد پلاستیکی مطرح شده و تصمیماتی در راستای رفع آن ها گرفته شد.
حدود نیمی از واحدهای تولیدی راکد در این استان ظرف سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌اند.
حدود 50 درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان در سال‌های 1392 و 1393 راکد و یا نیمه فعال بودند.
هم اینک کمتر از 35 درصد این واحدها راکد هستند و ظرف سه سال گذشته 125 طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف استان با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند.
444 طرح صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر 270 هزار میلیارد ریال در این استان در حال اجراست.
تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان 643 واحد است که 572 مورد از این تعداد فعال هستند.
میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده این استان افزون بر 6 هزار و 64 میلیارد ریال است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 13 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.
بر اساس آمارها بخش صنعت، 36 درصد سهم اشتغال این استان را در اختیار دارد.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.