مراد بیرانوند روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با بکار گیری یکهزار کارگر ماهر برداشت زعفران در ماه های آبان و آذر امسال بیش از 400 کیلوگرم زعفران درجه یک از مزارع شهرستان تولید، بسته بندی و بنام استان به بازار عرضه می شود.
وی بیان کرد: با برداشت،فرآوری و عرضه این مقدار محصول بیش از 30میلیاردریال گردش مالی در بازار محصولات کشاورزی استان رقم می خورد.
بیرانوند اظهار کرد: در سال زراعی گذشته بیش از 15 هکتار از اراضی کم بازده در جهت توسعه کشت زعفران توسط کشاورزان خرم آبادی زیر کشت زعفران رفته بود که با برگزاری کلاس های آموزشی ویژه بهره برداران و نظارت بر تامین پیاز مورد نیاز ، در این راستا از محل اعتبارات اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی بیش از سه میلیارد ریال در اختیار متقاضیان قرار گرفت.
به گفته وی شهرستان خرم آباد با داشتن یک سوم از راضی زیرکشت زعفران استان ، رتبه نخست را به خود اختصاص داده و برداشت این محصول رونق بخش اشتغالزایی و توسعه بازار محصولات کشاورزی در استان را به دنبال داشته است.
بیرانوند ادامه داد: در سال های زراعی امسال و سال گذشته با هماهنگی تشکل زعفران کاران و تعاونی های خرد زنان روستایی بیش از یکهزار نفر کارگر تخصصی جهت برداشت، فرآوری، جداسازی پرچم از گل زعفران آموزش لازم را دیده اند.
وی افزود: همچنین برداشت زعفران در سال جاری نسبت به سال های گذشته تخصصی و با قیمت مناسب تری صورت می گیرد و زعفران کاران با اطمینان کامل می توانند به موقع و با کیفیت مطلوب مزارع خود را برداشت نمایند.
مدیر جهاد کشاورزی خرم آباد ادامه داد: برای معرفی محصولات کشاورزی استان توسط مدیریت هماهنگی ترویج سازمان و سایر دستگاههای مرتبط چندین نمایشگاه عرضه مستقیم زعفران برگزار شده و بیش از 500 نفر روز در زمینه مراحل کاشت و داشت و برداشت آموزش داده شده اند.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.