به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان لرستان، دکتر حمیدرضا نظیفی افزود: مقاسیه آماری 6 ماهه نخست سالجاری و بازده زمانی سال قبل بیانگر افزایش 8.7 درصدی تعداد پرونده های تشکیل شده برای معاینات نزاع در استان است.
وی اظهار داشت: نیمه نخست امسال هفت هزار و 795 پرونده آسیب و ضرب و جرح حاصل از نزاع بررسی و ثبت که از این میزان، 6هزار و 37 مورد در بخش معاینات مردان و یک هزار و 758 پرونده در بخش معاینات زنان بررسی و کارشناسی شده است.
وی تصریح کرد: 6 ماهه نخست سال گذشته نیز تعداد هفت هزار و 171 پرونده شامل پنج هزار و 353 نفر مرد و یک هزار و 818 نفر زن معاینات نزاع مورد بررسی قرار گرفته است.
نظیفی ادامه داد: همواره در بررسی پرونده های مدعی نزاع، تعدادی پرونده غیر منازعه (جراحات حاصل از خودزنی و یا الگوی ضایعات ایجاد شده با رضایت شخصی) نیز وجود دارد که امسال نیز مشخص شد صدمات ایجاد شده برای 66 نفر مدعی نزاع، خود زنی یا دیگر زنی بوده است.
وی گفت: اجرای عدالت یکی از وظایف حاکمیتی و بر عهده دستگاه قضایی و یکی از دستگاه‌های تخصصی قوه قضاییه، پزشکی قانونی است که در یک سوم پرونده‌های قضایی نقش بسیار مهمی دارد و چنانچه این نظرات مبتنی بر دانش و تخصص کافی نباشد، سبب ضعف دستگاه قضایی خواهد شد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.