به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، رییس کل دادگستری استان قزوین در این مراسم گفت: وجود شوراهای حل اختلاف در کنار دادگستری موجب کاهش حجم پرونده ها در دستگاه قضایی شده و با توجه به روانی کار در شورا و هزینه کم، رسیدگی پرونده ها با سرعت انجام و بیشتر آنها نیز به صلح و سازش منجر می شود.
حجت الاسلام نورالله قدرتی ادامه داد: یک سوم از پرونده های وارده به دستگاه قضا در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می شود و این شورا نیز توانسته از اطاله دادرسی در محاکم قضایی جلوگیری کند.
حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد: اهمیت شورای حل اختلاف به قدری است که باید گفت مبنای تشکیل آن صلح و سازش بوده و البته باید با برنامه ‌ریزی تلاش کرد تا سازش محوری جای خود را به حکم محوری ندهد.
این مقام قضایی با بیان اینکه حجم پرونده ‌های رسیدگی ‌شده توسط شورای حل اختلاف، کمتر از فعالیت‌های قوه‌ قضاییه نیست، تاکید کرد: امروز لازم است جامعه و اقشار مختلف با اهمیت و ساز و کار شورای حل اختلاف بیشتر آشنا شوند.
به گفته وی، در واقع لازم است نقش شورای حل اختلاف در رفع اختلاف افراد پررنگ تر و برجسته تر شود و عموم افراد با این ظرفیت بالقوه بیش از پیش آشنا شوند.
رییس کل دادگستری استان قزوین در ادامه، رویکرد دستگاه قضایی را ترویج فرهنگ صلح و سازش دانست و افزود: در این میان لازم است دستگاه های فرهنگی، آموزشی و تربیتی برای افزایش سطح آگاهی های اجتماعی و رفتاری و ارتقای سلامت اخلاقی و رفتاری افراد تلاش کنند تا با واقع بینی بیشتر شاهد رفع اختلاف ها و پیشگیری از تبدیل آنها به خصومت ها شویم.
فاز دوم ساختمان شورای حل اختلاف قزوین در زمینی به مساحت 300 متر مربع در کنار ساختمان فعلی احداث شده است.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.