به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان لرستان، دکتر حمیدرضا نظیفی افزود: از این میزان پرونده تعداد سه هزار و 767 مورد در بخش معاینات مردان و یکهزار و 41 پرونده در بخش معاینات زنان مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفته است.
دکتر نظیفی تاکید کرد: در مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و 655 پرونده شامل سه هزار و 355 نفر مرد و یکهزار و 300 نفر زن نزاع مورد بررسی شد.
عضو شورای قضائی استان لرستان با بیان اینکه معاینات نزاع شایع‌ترین و بیشترین حجم پرونده های مورد بررسی را در پزشکی قانونی تشکیل می دهد، اظهار داشت: پرونده های امسال 3.2 درصد افزایش یافته است.
نظیفی تصریح کرد: برای بررسی صدماتی که به یک فرد در هنگام نزاع وارد می‌شود، ملاک‌ها و معیارهای مختلف و تخصصی وجود دارد که در مراکز پزشکی قانونی با هوشیاری و دقت عمل پزشکان زبده پزشکی قانونی ارزیابی هایی انجام می شود و با توجه به عدم تطبیق ضایعه، اینگونه موارد به راحتی قابل تشخیص می باشد.
وی افزود: اجرای عدالت یکی از وظایف حاکمیتی و بر عهده دستگاه قضایی است و یکی از دستگاه‌های تخصصی قوه قضاییه، پزشکی قانونی است که در یک سوم پرونده‌های قضایی نقش بسیار مهمی دارد تا جایی که اگر این نظرات مبتنی بر دانش و تخصص کافی نباشد، سبب ضعف دستگاه قضایی خواهد شد.
به گزارش پزشکی قانونی لرستان، بنا به مشاهدات بخش های معاینات بالینی پزشکی قانونی، جرم نزاع از دسته جرائم ارتکابی خشن است که عوامل فرهنگی، نوع سبک زندگی افراد با یکدیگر، سطح اقتصادی و فقر در وقوع آن نقش پررنگی دارند و پسران جوان بیشترین گروه مراجعین منازعات هستند.
72369/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.