به گزارش ایرنا احمد مرادپور روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان در محل استانداری افزود: 50 درصد پسماند آزمایشگاه ها و درمانگاه ها (کلینیک) های استان منطبق با ضوابط زیست محیطی نیست که برای این مهم باید چاره اندیشی شود.
وی با اشاره به تهیه طرح جامع پسماند در استان اظهار داشت: تفکیک زباله از مبدا در خرم آباد و بروجرد موفق نبوده و دفن پسماند در محل های تعیین شده همچنان سنتی است.
وی ادامه داد: گزینه های متعددی برای مدیریت پسماند پیشنهاد شده که در حال بررسی است تا انتخاب نهایی متناسب با شرایط استان صورت گیرد و طرح ارزیابی محل دفن پسماندهای ویژه نیز مطرح شده که نقایص آن برای رفع به مشاور اعلام شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه بیشتر پسماندهای صنعتی در خارج از استان دفن می شوند تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین مشکل در حوزه پسماندهای عفونی است.
مرادپور گفت: 98 درصد نحوه بی خطرسازی 21 بیمارستان موجود در استان منطبق بر ضوابط اجرایی است که به طور عمده با دستگاه ' اتوکلاو' انجام می شود.
وی اضافه کرد: 98 درصد از مجموع 38 هزار و 952 کیلوگرم پسماندهای خانگی، 95 درصد پسماندهای عفونی، 95 درصد پسماندهای تیز و برنده و 95 درصد پسماندهای شیمیایی منطبق بر ضوابط زیست محیطی است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.