به گزارش خبرنگار ایرنا، میرمحمد غراوی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان آزادشهر اظهار کرد: بودجه استان گلستان از 7790 میلیارد ریال در سال گذشته به 5980 میلیارد در سال جاری و متناسب با کاهش بودجه در کل کشور، کاهش یافته است.
وی گفت: در چنین شرایطی که اغلب شهرها با کمبود بودجه و عدم درآمدزایی مواجه هستند می بایست شهرداران و شوراها با جدیت در مقابل اضافه کردن نیروی انسانی به بدنه شهرداری ها بایستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: به اعضای شورای اسلامی شهرها توصیه می کنیم در حیطه اختیارات خود گام بردارند و اگر مواردی از دخالت و فشار این افراد بر شهرداران محرز شود، با ارسال پرونده به شورای حل اختلاف ،سلب عضویت فرد مورد نظر را به دلیل تخطی از قانون درخواست می کنیم.
وی عنوان داشت: شورای اسلامی شهرها باید بر اساس لایحه بودجه مصوب ابتدای سال، شهرداران را ملزم به حرکت در آن مسیر نموده و از ایجاد پروژه های خارج از برنامه بپرهیزند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان تاکید کرد: تا زمانی که در این پست باشم از شهرداران پرتلاش حمایت کرده و اجازه زیاده خواهی به برخی اعضای شورا را نخواهم داد و در مقابل تصدیگری افرادی که از دانش شهرسازی و شهرداری بی بهره هستند نیز خواهم ایستاد.
وی افزود: اعضای شورای اسلامی شهرها اگر مشکلی و یا تخلفی در شهرداران می بینند آن را به ما انعکاس دهند تا برخورد شود و در مواقع لزوم نیز تغییرات در دستور کار قرار گیرد.
غراوی در ادامه افزود: در حال حاضر 57 درصد از جمعیت استان در شهرها و 43 درصد در روستاها زندگی می کنند که نسبت خوبی محسوب می شود و در تلاش هستیم این توازن با ارائه خدمات مناسب و رفع دغدغه هایی نظیر ایجاد اشتغال حفظ و از مهاجرت روستانشینان جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، رییس سازمان مدیریت پسماند گلستان نیز در شورای اداری آزادشهر گفت: سایت زباله شهرستان آزادشهر بزودی شاهد اتفاق مهمی در راستای بهبود وضعیت موجود خواهد بود و پس از آن دفن زباله که آلودگی های زیست محیطی را به دنبال دارد، انجام نمی شود.
محسن سمیعی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری با انجام اقداماتی، محل دپوی زباله در شهرستان آزادشهر به یک مکان اقتصادی و علمی تبدیل شده و منفعت آن به شهروندان آزادشهری می رسد.
شهرستان 95 هزار نفری آزادشهر در شرق استان گلستان قرار دارد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.