به گزارش خبرنگار ایرنا، در این رژه خودرویی که روز شنبه از پایگاه آتش نشانی شهرداری پلدختر آغاز شد ، نیروهای آتش نشانی با خودروهای سبک ، نیمه سنگین و سنگین در حضور مسوولان و با استقبال مردم در خیابان های اصلی شهر پلدخترتا کارخانه آسفالت شهرداری این شهر رژه رفتند.
معاون فرماندار پلدختر در این مراسم به بیان تاریخچه ای از آتش نشانی و خدمات ایمنی اشاره کرد و گفت: پالایشگاه آبادان در روز هفتم مهر ماه 1359 توسط حمله هوایی دشمن بعثی آتش گرفت و آتش نشانان برای مهار آن به محل رفتند که در حین عملیات اطفای حریق تعدادی از آتش نشانان مورد بمباران مجدد دشمن قرار گرفته و به شهادت رسیدند از این رو این روز به نام روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شد.
علیرضا ملکشاهی آتش نشانی را آمیخته ای از عشق ، شجاعت و جسارت دانست و افزود: آتش نشانی آمیزه ای از عشق و وظیفه همراه با اضطراب ، نگرانی ،شیرینی و تلخی است و آتش نشانان ایثارگران و از خود گذشتگانی همیشه در صحنه حوادث هستند .
وی افزود: ممکن است تصور دیگران از کار آتش نشان تنها خاموش کردن آتش باشد اما سختی کار آتش نشان به امداد و نجات ،حفاظت از سلامت و اموال مردم و محیط زیست در برابر آتش است.
شهردار پلدختر نیز سرعت ، دقت ، تصمیم گیری سریع، تخصص و داشتن تجهیزات را از ضرورت های موفقیت در آتش نشانی و از وظایف مهم آتش نشانان دانست و گفت:سرعت عمل در فعالیت های آتش نشانان برای حضور سریع تر در صحنه یکی از مسایل لازم و ضروری است که باید مورد توجه آنها در ماموریت ها باشد زیرا امری سرنوشت ساز در موفقیت ماموریت های آتش نشانی است.
صمد چراغی پور افزود: تکلیفی بیشتر از آنچه قانون برای آتش نشانان تعیین کرده بر دوش آنان است با این که حوزه ماموریت آتش نشانان محدود به حریم شهری است اما گاهی اوقات خارج از آن و به سختی ماموریت خود را در پیش می گیرند.
وی با بیان این که امکانات و تجهیزات عامل موثر و مهمی در مقابله با بحران است گفت: ست نجات در شهرداری پلدختر وجود دارد اما خودرویی که بر روی آن نصب شود نیست تا در هنگام بحران از آن استفاده شود.
چراغی پور افزود: با توجه به این که در بسیاری از حوادث و تصادفات جاده ای به ابزار و امکانات لازم برای نجات جان هموطنان نیاز است و با توجه به قرار گرفتن پلدختر در مسیرجاده ترانزیتی و حادثه خیز بودن آن تهیه و تامین خودرو ست نجات برای آتش نشانی شهرداری پلدختر لازم و ضروری است.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
7272/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.