به گزارش ایرنا علی جهانی روز چهارشنبه در جلسه شورای رفاه استان که در محل اداره کل کار برگزار شد اظهار داشت: روند اشتغال در استان باید آسیب شناسی شود و بیشترین اشتغال و پایدارترین اشتغال را می توان در حوزه عشایری و روستایی بخصوص در حوزه دامداری و باغداری بدست آورد.
وی افزود: اگر این بستر فراهم شود بدون شک منجر به تقویت نظام اشتغال در حوزه روستایی و کشاورزی می شود.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان افزود :بیش از ٧٥٠هزار نفر از جمعیت استان زیر چتر حمایتی تأمین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد 130 هزار نفر دارای بیمه اجباری و یا اینکه در کارگاه های مشغول به فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: بطور متوسط در حوزه تامین احتماعی استان ماهیانه هزار میلیارد ریال مستمری بازنشستگان پرداخت می شود.
جهانی با تاکید بر توازن و انسجام در حوزه تعاون و رفاه اجتماعی گفت: ما نیازمند انسجام و همپوشانی در حوزه نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی هستیم.
مدیرکل تامین اجتماعی استان لرستان گفت: حدود 50 هزار نفر از جمعیت استان بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند که 50 درصد این جامعه آماری بازنشسته و مابقی بازمانده و یا از کار افتاده هستند.
وی با تاکید بر تقویت نظام بیمه ای روستایی گفت: نظام بیمه روستایی می تواند عضو گیری کند و با استفاده از مسیر تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت تامین اجتماعی و با استفاده از سازو کارهای قانونی اقدام کند.
قدرت الله مرادیان مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان لرستان نیز گفت: درآمدهای بیمه ای ما 2 برابر هزینه های مستمری و سایر پرداختی هزینه هایمان است و انتظار داریم در استان با مشارکت خود بیمه شده ها در اجرای طرح های عمرانی ، بیمارستانی و خدماتی و کشاورزی از عواید این طرح ها بهره مند شوند.
وی با اشاره به اهدای احکام پنج نفر از مستمری بگیران گفت: در این جلسه به پنج نفر احکام مستمری بگیران اهدا شد و سه نفر از کارگزاران بیمه روستایی تجلیل شدند.
مرادیان با اشاره به اینکه این کارگزاران سال گذشته 750 خانوار را جذب کرده اند گفت: خرم آباد با جذب 890 رتبه اول را داشته است و دلفان با 570 نفر و شهرستان کوهدشت با 160 خانوار در رتبه های بعدی قرار دارند.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.