به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم، سید مرتضی اسماعیلی ‌طبا درگفت وگویی اظهار کرد: این مرکز فعالیت خود را از سال 1382 شروع کرده و تاکنون بیش از 2 هزار تن فارغ ‌التحصیل داشته است که این افراد در نقاط گوناگون استان قم و یا در سایر استان ها مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به این که امسال دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیست و پنجمین سال عمر خود را سپری می‌ کند، بیان کرد: در این دانشگاه فقط به آموزش موارد نظری و پژوهشی توجه نمی ‌شود، چرا که ماموریت اصلی آن اشتغالزایی و مهارت ‌افزایی است.
وی با تاکید بر این که این دانشگاه به دنبال کارآفرینی است، گفت: در دانشگاه نسل سوم علمی کاربردی تربیت نیرو به منظور معرفی به بازار کار دنبال می ‌شود، علاوه بر آموزه‌ های علمی، تاکید اصلی در این دانشگاه بر مهارت‌ افزایی است به همین علت رشته ‌هایی دنبال می‌ شود که بستر اشتغال در آنان وجود داشته باشد.
اسماعیلی طبا از فعالیت 18 مرکز آموزش عالی علمی کاربردی در استان قم یاد کرد و گفت: بیشتر این مجموعه‌ ها به نهادهای دولتی وابسته هستند و مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم نیز به منظور تربیت نیروهای متخصص در حوزه فرهنگی و هنری کار خود را زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می ‌کند.
وی به جایگاه علمی مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر در میان مرکزهای آموزشی استان قم اشاره و بیان کرد: با ‌استفاده مطلوب از فضاهای آموزشی و استادان برجسته فرهنگ و هنر توانسته ‌ایم به نتایج مطلوبی برسیم.
وی با تاکید بر این که افراد با کمترین هزینه می ‌توانند درحوزه فرهنگی و هنری به اشتغال برسند، گفت: افرادی که در مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر، آموزش ‌های مورد نظر را سپری می‌ کنند با هزینه‌ های پایینی می ‌توانند وارد بازار کار شوند.
اسماعیلی طبا به فعالیت شورای کارآفرینی در این مرکز اشاره کرد و گفت: این مجموعه بازارهای هدف را در استان شناسایی و دانشجویان را به این بازارها معرفی می ‌کند، چرا که بازار‌های استان نیازمند متخصصان و نیروهای توانمند هستند و در این راستا با انجمن ‌های هنری و اصناف ارتباط مطلوبی را برقرار کرده‌ ایم.
وی با بیان این که آثار دانشجویان در نگارخانه شهید کلهری این مرکز به نمایش گذاشته می شود، عنوان کرد: کارگاه‌ های آموزشی تخصصی به صورت کوتاه مدت ویژه دانشجویان و علاقه مندان به رشته‌ های فرهنگ و هنر نیز در این مرکز برگزار می‌شود.
وی با اشاره به این که مرکز مذکور برای مهرماه امسال 8 رشته کاردانی و 7 رشته کارشناسی را پیش ‌بینی کرده است، گفت: با توجه به این که در حوزه بین ‌الملل افراد بسیاری در استان فعالیت دارند، رشته دیپلماسی و ارتباطات فرهنگی را در قم دنبال می ‌کنیم تا دانشجویان از ابتدای سال جاری تحصیلی در این رشته شروع به تحصیل کنند.
اسماعیلی ‌طبا با اشاره به فعالیت رسانه های گوناگون در قم گفت: دوره کاردانی عکاسی خبری امسال برگزار می ‌شود و افراد می ‌توانند بدون گذراندن آزمون در این رشته ثبت ‌نام کنند.
وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای ثبت نام در رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، از جمله رشته های این مرکز تا 29 مردادماه جاری فرصت دارند با مراجعه به پایگاه سازمان سنجش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org ثبت نام کنند.
مرکز آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم، وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و زیر نظر دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از سال 82 تاسیس شده است و در حال حاضر این مرکز با 15 هزار متر مربع زیربنا در خیابان شهید کلهری، کوچه 23 قرار دارد و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره با فعالیت های آن می توانند در قم با تلفن 37220940 با پیش شماره 025 تماس بگیرند.
7406/ 6133/ تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.