غلامرضا صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال در روستاها اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور مهاجرت روستاییان به شهرها به دلیل کمبود امکانات و نبود اشتغال است که باید در سال اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای به اشتغال در روستاها شود.

وی بابیان اینکه توسعه پایدار روستاها و توجه به اشتغال و معیشت آنان از اولویت‌های بنیاد مسکن استان قم در سال جاری است، افزود: روستاییان نقش مهمی در تولید ناخالص ملی داشته و با توجه به ظرفیتی که در روستاها وجود دارد به‌نوعی می‌توانند پایه اقتصاد مقاومتی باشند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: بدون توجه به روستاها معضلات شهرها کاهش نمی‌یابد و باید در 37 هزار روستایی که در کشور وجود دارد برنامه‌ریزی مناسبی برای کاهش مهاجرت‌ها با ایجاد شغل‌های خانگی، کارگاه‌های صنعتی کوچک، طرح‌های زودبازده و غیره انجام گیرد.

وی با اشاره به مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان برای توجه به تولید و اشتغال در روستاها ابراز کرد: قبلاً زمینه فعالیت‌های اقتصادی در روستاها امکان‌پذیر نبود و طرح‌ها در خارج از طرح هادی روستایی اجرا می‌شد که بعدازاین مصوبه ظرفیت خوب و پایداری برای ایجاد اشتغال در روستاها به وجود آمده است.

صالحی با تأکید بر اینکه در سال 96 در تمامی روستاهای قم که زمینه تولید و اشتغال در آن‌ها وجود داشته باشد شناسایی خواهد شد، عنوان کرد: دستگاه‌های استانی باید کمک کنند تا امکانات با زمین‌های حداقل قیمتی در اختیار کارگاه‌ها قرار گیرد تا آن‌ها بتوانند علاوه بر کاهش حجم مهاجرت زمینه‌ساز توسعه و رونق روستایی هم شوند.

وی سهم معابر و جاده‌های روستایی را در برنامه ششم توسعه 17 درصد دانست و گفت: 30 درصد مالیات‌های ارزش‌افزوده که در اختیار شهرداری‌ها و شوراست باید در روستاها هزینه شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 619464
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.