حجت الاسلام والمسلمین جعفر فتحعلی زاده روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: شکوفایی حوزه علمیه قم، مراجع تقلید شیعه و تبدیل شدن قم به عنون قطب فکری و فرهنگی دنیای اسلام از کرامات و برکات حضور حضرت فاطمه معصومه(س) است.
وی با بیان خاطراتی از بزرگان دینی در توصیف کرامات حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: پدر مرحوم آیت الله مرعشی نجفی از مراجع بزرگ نجف اشرف بودند شبی ایشان به حرم مطهر حضرت علی (ع) متوسل شده و خواسته اصلی ایشان نیز زیارت قبر مخفی حضرت فاطمه زهرا (س) بود و از اینکه قبر حضرت مخفی است ابراز تاثر می کردند.
فتحعلی زاده بیان داشت: خواسته اصلی آیت الله مرعشی بزرگ این بود که قبر حضرت زهرا (س) مانند قبر خود حضرت علی (ع) آشکار باشد تا مردم آن را زیارت کنند، ایشان در آن مکان لحظه ای در خواب فرو رفتند و در خواب حضرت علی (ع) به ایشان فرمودند، باید مخفی شدن قبر حضرت زهرا (س) به عنوان یک راز برای همیشه بماند و شما نیز برای اینکه آرامش پیدا کنید به قم و زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) بروید.
وی ادامه داد: آیت الله مرعشی نجفی به دلیل کسالت، فرزند خود حضرت آیت الله سید شهاب الدین مرعشی نجفی را به نیابت به قم فرستادند و ایشان برای همیشه در قم ماندگار شده و منشاء برکات زیادی شدند، آن مرحوم همیشه قبل از اذان صبح، پشت درب حرم می نشستند.
فتحعلی زاده گفت: مرحوم آیت الله بهجت همیشه ساعت هفت و نیم صبح، به زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) می آمدند و عنایت این بزرگان نشانه عظمت حضرت فاطمه معصومه (س) می باشد.
استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: علمیت و فضلیت حضرت معصومه (س) باعث شده که حضرت امام رضا (ع) در مورد ایشان بفرمایند: زائران من، قبل از زیارت من به زیارت خواهرم در قم مشرف شوند، و اگر کسی حضرت معصومه (س) را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.
فتحعلی زاده گفت: تنها زمانی زائران یک شخصیت بهشتی می شوند که خود ایشان بهشتی باشد و راه بهشت نیز از ایمان، علمیت، فضلیت، اخلاق و آگاهی می گذرد.
وی ادامه داد: حضور حضرت معصومه (س) در قم باعث شکوفایی و عظمت این شهر مقدس شده و با اراده خداوند این شهر محوریت و مرجعیت از ناحیه اهل بیت (ع) قرار گرفته است.
امروز اول ماه ذی القعده ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) بانویی از تبار پاکان است. وارسته ای که در خاندان حضرت محمد(ص) عنوان کریمه اهل بیت را از آن خود کرد و نگین درخشان شهر قم لقب گرفت.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.