به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، با اشاره به پیروزی های اخیر در عراق افزود: آزادسازی موصل نقطه عطف تحولات منطقه است.
وی گفت: نقش مرجعیت شیعه و نیروهای مردمی در این پیروزی بر کسی پوشیده نیست و استمرار این پیروزی ها در سوریه و منطقه خط پایانی بر این فتنه بزرگ است.
پس از 12 روز نبردهای سنگین و خانه به خانه در منطقه موصل قدیم میان نیروهای عراقی با گروه تروریستی داعش، عراقی ها سرانجام بامداد پنجشنبه هشتم تیر ماه امسال به مسجد النوری، محلی که ابوبکر البغدادی در ژوئن 2014 (خرداد 93) در همین مسجد اعلام خلافت کرده بود و نیز مناره تاریخی الحدباء رسیدند؛ 2 بنایی که توسط گروه تروریستی داعش بطور کامل منهدم شد.
گروه تروریستی داعش دهم ژوئن 2014 در یک یورش برق آسا که بطور مشکوکی سازماندهی شده بود، شهر موصل را به کنترل خود در آورد و چند روز بعد ابوبکر البغدادی در مسجد النوری در بخش غربی این شهر اعلام خلافت کرد و دولت به اصطلاح اسلامی خود خوانده را تشکیل داد.
آیت الله سیستانی، به دنبال سقوط موصل فتوای معروف جهاد کفایی خود را اعلام کرد که در نتیجه آن نزدیک به یک میلیون عراقی برای پیوستن به مدافعان و نیروهای مسلح به مراکز نظامی مراجعه کردند و همان هنگام تشکیلات مهم الحشدالشعبی نیز تشکیل شد که بدنه اصلی آن را نیروهای داوطلب مردمی تشکیل دادند و طی سه سال گذشته پیروزی های بزرگی را محقق کردند.

** ضرورت گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه
خطیب جمعه قم، همچنین 21 تیرماه روز عفاف و حجاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: کشف حجاب یکی از توطئه های بزرگ غربی ها علیه مسلمانان است که سنت زشتی که رضا خان خبیث و کثیف با کشف حجاب در کشور بنیان گذاشت همچنان نظام و مردم درگیر آثار آن هستند.
وی تاکید کرد: عموم مردم، همه دستگاه ها و رسانه ها کاری کنند مردم به سمت عفاف و حجاب بیشتر جلب شوند و ارزش های اسلامی را به پا دارند.

** مسئولان مشکلات مردم را حل کنند
سعیدی همچنین با اشاره به هفته قوه قضاییه و دیدار رئیس و مسئولان دستگاه قضایی با رهبر معظم انقلاب گفت: باید مسئولان کشور و مسئولان دستگاه قضایی با صمیمت و همکاری با هم توصیه های مهم معظم له را عملی کنند.
وی حل منازعات و مشکل ها از طریق مراجعه به علما، ریش سفیدان و کدخدامنشی را مورد تاید قرار داد و گفت: در گذشته منازعات از طریق مراجعه به علما و بزرگان و ازطریق ریش سفیدی حل می شد که امروز نیز باید از این طریف منازعات را برطرف کرد و مانع از متراکم شدن پرونده ها در دستگاه های قضایی شد تا قوه قضاییه بتواند به مسئولیت های کلان خود رسیدگی کند.

** کینه عمیق دشمنان اسلام از صدر اسلام تا کنون
وی 12 تیر، مصادف با 15 شوال سالروز شهادت حضرت حمزه و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی را گرامی داشت و گفت: در روایات زیارت بارگاه حضرت عبدالعظیم حسنی هم طراز با زیارت امام حسین(ع) گفته شده که نشان از جایگاه این شخصیت برحسته است.
سعیدی با اشاره به شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا در جنگ احد و هتک حرمت پیکر این شهید توسط کفار گفت: درس این اقدام کفار، پایان ناپذیر بودن کینه دشمنان اسلام از مسلمانان و پیروان اسلام ناب محمدی است که امروز نیز شاهد استمرار این کینه توزی علیه مسلمانان هستیم.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، تخریب حرم عسکریین، اهانت به حضرت زینب و به دندان کشیدن جگر یک رزمنده سوری توسط کفار داعشی را نشانه کینه عمیق دشمنان اسلام دانست و گفت: جنایات عربستان و فرقه ضاله وهابیت درعراق، سوریه و یمن و تخریب مقابر و مساجد توسط داعشی های کافر ریشه از بغض و کینه آنها از اسلام ناب محمدی(ص) است.
وی جمهوری اسلامی را پرچمدار اسلام ناب محمدی و بیدارکننده مسلمانان جهان دانست و گفت: دشمنی و کینه عمیق دشمنان اسلام ناب محمدی(ص) موجب شده تا آنها با هر کس با جمهوری اسلامی اندک رابطه ای داشت باشد مانند قطر، با آن مخالفت می کنند.

** شورای شهر قم فرصت ادامه خدمت را برای شهردار فراهم کند
خطیب جمعه قم همچنین از خدمات شهردار قم تجلیل کرد و از اعضای شورای اسلامی شهر قم خواست فرصت ادامه خدمت به شهردار قم را بدهند.
سعیدی همچنین 13 شوال سالروز ارتحال ایت الله بروجردی و 14 شوال سالروز ارتحال قطب راوندی از علمای برجسته شیعه را گرامی داشت.
پس از نماز جمعه نیز آیت الله سعیدی امام جمعه قم با اهدای لوحی از خدمات شهردار قم تقدیر کرد.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.