به گزارش ایرنا، محمد گلفشان روز چهارشنبه در آیین گشایش برنامه های اوقات و فراغت هلال احمر قم در مرکز جوانان این جمعیت اظهار داشت: این افراد در برنامه های مختلف از جمله کلاس های آموزشی، فنی و حرفه ای، مهارتی، فرهنگی، هنری، مسابقه، اردو، جشنواره و سایر برنامه ها شرکت کردند و امسال نیز ثبت نام و شرکت در کلاس ها از امروز آغاز شد.
وی افزود: این برنامه ها با هدف غنی سازی اوقات و فراغت و در راستای ارتقای توانمندی، مهارت آموزی جوانان و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق تدارک دیده شده است ضمن این که در قم هر مکانی که در اختیار این جمعیت قرار دهند آماده برگزاری کلاس های اوقات و فراغت هستیم.
مدیرعامل عامل جمعیت هلال احمر قم با بیان این که جوانان نسبت به آسیب های اجتماعی باید آگاه باشند گفت: کلاس های مختلفی با عنوان تحکیم بنیان های خانواده، نه به اعتیاد، ایدز، کاهش سن ازدواج و کاهش طلاق برگزار می شود تا جوانان با هوشیاری در جامعه حضوری فعالی داشته باشند.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر برای تمامی سن ها کانون های مختلفی از جمله غنچه های هلال، دانشجویی، دانش آموزی، طلاب، روستایی و آزاد برنامه برگزار می کند هر قدر جوانان در هلال احمر قوی باشند توامندی امداد و نجات استان بالا می رود.
وی با اشاره به این که آمار امدادگران سال 95 نسبت به سال 96 افزایش چشمگیری داشته است گفت: اعضا جمعیت هلال احمر در دوره های مختلف آموزش های اولیه تا تخصصی شرکت کرده اند و در حال حاضر در پایگاه های امدادی در سطح شهر و محورهای مواصلاتی حضور دارند که اگر این اقدام توسط دولت انجام می شود هزینه بر بود.
گلفشان خاطرنشان کرد: جوانان داوطلب در مناسبت های مختلف از جمله نیمه شعبان، طرح نوروز، همای رحمت و سایر برنامه های بشردوستانه به صورت داوطلبانه حضور پیدا کرده و خدمات ارائه می کنند.
وی ازتشکیل کارگروه خانواده در جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: در این کارگروه کارکارشناسی خوبی صورت گرفته است که طی یک ماه آینده اطلاعات و پیشنهاداتی در خصوص تحکیم بنیان های خانواده، کاهش سن ازدواج و آمار طلاق را ارائه می کنیم تا دستگاه ها فعال شوند.
وی بیان داشت: یکی از اهداف این جمعیت تسکین آلام بشری است از این رو کار کردن بر موضوع های خانواده، ایدز و نه به اعتیاد باعث آرامش فردی و اجتماعی می شود از این رو با همکاری شورای مبارزه با مواد مخدر توانسته ایم تعداد زیادی از مربیان را آموزش دهیم.
وی اضافه کرد: 31 مردادماه همایش در خصوص اعتیاد توسط این جمعیت برگزار می شود ضمن این که آمادگی اعزام مربی به دستگاه ها و مکان های مربوطه داریم.
به گفته وی، 11 هزار و 365 تن عضو جمعیت هلال احمر قم هستند.
وی با اشاره به برگزاری طرح دادرس(دانش آموز آماده در شرایط سخت) در مداس گفت: این طرح با همکاری آموزش و پرورش در 110 مدرسه برگزار شد و آموزش های امدادی به دانش آموزان ارائه و در نهایت 230 تیم امدادی در مدارس تشکیل شد.
در پایان این جلسه استاندار قم از کلاس های اوقات فراغت بازدید کرد و از برترین جوانان جمعیت هلال احمر با اهدای لوح تقدیر کرد.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.