به گزارش ایرنا، زهرا احمدی پور روز سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری قم افزود: پایداری اشتغال و تولید نیاز به فرایند مقاوم سازی در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی دارد، از این رو رویکرد ما باید هماهنگی لازم و تجیع فعالیت های دستگاه های اجرایی در جهت کاهش آسیب ها و بالا بردن قدرت اقتصادی در کشور باشد.
وی با تاکید بر این که نباید طرح های اقتصاد مقاومتی دچار توقف شود گفت: مسئولان باید طرح ها را مورد نظارت قرار دهند تا شاهد ظرفیت سازی و ایجاد اشتغال با رشد تولید در سطح کشور باشیم.
وی با بیان این که اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی تنها وظیفه یک دستگاه نیست گفت: باید از مشارکت دستگاه های مختلف با استفاده از منابع و ظرفیت های استانی در تامین زیرساخت ها بهره برد.
احمدی پور با اشاره به این که بازارهای اقتصادی در تمام طول سال باید رونق داشته باشد و نباید تحت تاثیر مناسبت های سیاسی قرار بگیرد تصریح کرد: در عرضه تولیدات و صادرات نباید وابسته به بازار خاص و منحصربه کشوری بود بلکه با غنی سازی و ارتقای کیفیت در تولیدات باید در همه بازارها ورود پیدا کرد.
معاون رئیس جمهوری در ادامه گفت: استان قم به عنوان محور توسعه گردشگری انتخاب شده است از این رو باید برنامه هایی را در اولویت قرار داد که نشاندهنده تاثیر گردشگری بر اقتصاد این استان باشد و هم سو با آن زیرساخت های گردشگری برای پذیرایی از گردشگران و ظرفیت اشتغال در قم ارتقا پیدا کند.
احمدی پور با اهتمام بر این که نباید خام فروشی سنگ در استان قم صورت بگیرد گفت: کارگاه های سنگ های زینتی و قیمتی در قم وجود دارد که باید از ظرفیت آنها بهره برد ضمن این که خوشه سنگ قم فعال است.
وی خاطرنشان کرد: محصولات استان را باید در سطح ملی و بین المللی معرفی و بازار فروش را در استان های دیگر فراهم کرد، در همین راستا سازمان میراث فرهنگی از برندسازی محصولات و صادرات در حوزه های مختلف استقبال می کند.
احمدی پور با بیان این که بهره برداری مناسب از دریاچه نمک با ارزیابی های زیست محیطی باید مورد توجه قرار بگیرد گفت: باید استخراج منابع از این دریاچه واقع بینانه و با نگرش به همه ابعاد پیگیری شود.

** تورم در کشور مهار شده است
معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این جلسه با اشاره به این که مشکلات اقتصادی بسیار زیاد است گفت: این مشکلات نباید افراد را دچار نگرانی کند، چراکه شناخت دقیق مشکلات کمک می کند تا با انگیزه و رفع موانع موجود وارد بازار شد.
سعید شیرکوند اضافه کرد: تورم در کشور مهار شده است این در حالی است که در گذشته به صورت هفتگی شاهد بالا رفتن تورم بودیم و این امر بر روی افکار عمومی مردم تاثیر بسزایی گذاشته بود.
وی ادامه داد: در حوزه اقتصاد مقاومتی باید خوشبینانه تر و با انتظارات بالا ورود پیدا کرد و دولت نیز موظف به رسیدگی به بخش های مختلف در جهت رونق اقتصادی است.
جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، امروز با حضور استاندار قم و مسئولان استانی در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.