به گزارش ایرنا، معرفی بازیکنان به تیم های ملی و لیگ های برتر کشوری، استفاده از سرمربیان بزرگ لیگ برتر و ستاره های فوتبال، استعدادیابی بازیکنان و معرفی آنها به تیم های باشگاهی، معرفی به تیم های مطرح تهرانی، شرکت در فستیوال مدارس فوتبال، استفاده از تست های پیکر سنجی و ...بخشی از وعده های برخی مدارس فوتبال قم است که نوجوانان و جوانان این شهر مقدس را برای فوتبالیست شدن و حضور در تیم های باشگاهی، تشویق به ثبت نام نزد خود می کنند.
با وجود تبلیغات گسترده مدارس فوتبال و فوتسال استان قم در فضای مجازی و سطح شهر، تنها 15 مدرسه در رشته فوتبال اقدام به کسب مجوز کرده اند و در رشته فوتسال تاکنون هیچ مدرسه یا باشگاهی برای آموزش، مجوز مورد نیاز را کسب نکرده است.
قاسم عربی از مربیان و بازیکنان سابق قم در این زمینه گفت: برخی مدارس فوتبال غیرمجاز مدعی شدند که آقای برانکو، حمید استیلی و یا علی دایی را برای آموزش می آوریم و شما را به تیم های تهرانی معرفی می کنیم ولی هیچ کدام از این وعده ها قابل تحقق نیست.
وی اظهار داشت: خانواده ها آگاهی داشته باشند که باشگاه هایی که وعده می دهند بچه های پنج و شش ساله آنها را ظرف چند ماه به یک بازیکن ایده آل تبدیل می کنند و یا از وی یک مارادونا می سازند، حتی از دریافت مجوز قانونی عاجز می باشند و باشگاهی که مجوز قانونی نداشته باشد وعده های آن نیز اعتباری ندارد.
به گفته یکی از دانش آموزان شرکت کننده در یک مدرسه فوتبال فاقد مجوز، به محض دریافت شهریه کامل و پایان دوره آموزش، نه تنها از معرفی به باشگاه ها و تیم های اسم و رسم دار خبری نیست بلکه تنها به این جمله اکتفا می شود که' با شما تماس گرفته می شود'
یکی دیگر از این دانش آموزان می گوید: در طول دوره آموزش از سرمربیان و ورزشکاران مطرحی نام آنها به عنوان مربی و مدرس در تبلیغات آمده بود، خبری نشد.
به گفته یک مسئول هیات فوتبال استان قم، جوانان و نوجوانان در مدارس فوتبال و فوتسال غیرمجاز در معرض مشکلات زیادی هستند که خانواده ها در قبال چنین تصمیمی باید پاسخگو باشند.
کریم بهرامی رئیس هیات فوتبال استان قم نیز در این زمینه گفت: متاسفانه در فصل اوقات فراغت برخی مدرسه های فوتبال فاقد مجوز اقدام به ثبت نام دانش آموزان و دادن وعده های غیرمعقول به آنها می کنند که این کار غیرقانونی بوده و با آنها برخورد خواهد شد.
وی افزود: خانواده ها بدانند که کسانی که در مدرسه های فوتبال غیرمجاز آموزش می بینند تحت هیچ شرایطی در مسابقات رسمی شرکت داده نمی شوند و اگر اتفاقی برای فرزندان آنها بیفتد هیات فوتبال پاسخگو نمی باشد.
مهدی عمویی مسئول کمیته جوانان هیات فوتبال استان قم نیز نسبت به عواقب ثبت نام جوانان در مدارس فوتبال و فوتسال غیرمجاز در قم به خانواده ها هشدار داد و گفت: خانواده ها جوانان خود را در مدارسی ثبت نام کنند که از نظر فنی، اخلاقی و قانونی تضمین شده باشند.
وی ادامه داد: با آغاز فصل تابستان، فعالیت مدارس فوتبال و فوتسال به اوج خود می رسد ولی طبق آیین نامه فدراسیون فوتبال، همه مدارس فوتبال و فوتسال هر سال باید از طریق هیات فوتبال استان ها مجوز فعالیت دریافت کنند.
عمویی یادآورشد: تمام باشگاه های فوتبال و فوتسال در سطح استان قم برای ثبت نام و جذب فوتبال آموز و یا فوتسال آموز، باید مجوز را از کمیته جوانان هیات فوتبال اخذ کننددر غیر از این صورت، فعالیت آنها غیرقانونی خواهد بود.

*مدرسه های فوتبال مجاز استان قم
وی ادامه داد: تاکنون 15 مدرسه فوتبال دارای مجوز قانونی هستند ولی متاسفانه در فوتسال هنوز هیچ مدرسه ای اقدام به دریافت مجوز قانونی نکرده است و این جای نگرانی جدی دارد.
عمویی خطاب به صاحبان مدارس فوتبال و فوتسالی غیرمجوز گفت: اگر برای اخذ مجوز قانونی با مشکلی مواجه هستید پیشنهادات خود را به هیات فوتبال ارائه دهید تا با راهکارهای ممکن، مشکل برطرف شود، ولی ادامه رویه فعالیت غیرقانونی، به صلاح نیست و بازرسان هیات فوتبال و اداره ورزش و جوانان استان قم به شدت برخورد می کنند.
وی ادامه داد: تنها مدارس داری مجوز قانونی در فستیوال های استان و کشور شرکت داده می شوند و ما در قبال مدارس دارای مشکل، هیچگونه مسئولیتی نداریم.

*مدارس فوتبال دارای مجوز رسمی
عمویی گفت: تاکنون مدارس فوتبال عقاب پردیسان قم، سفید زاگرس مهر قم، پیمان قائم قم، یاران، آبادگران، امیدسهیل ماندگار، ستارگان شاهین، متین دانش، ستارگاه هلال احمر، هما، سیاه جامگان، آریا، الوند هنگ قم، پیام قم و وحدت شریف مهر قم دارای مجوز می باشند و خانواده ها بدون مشکل می توانند فرزندان خود را به این مدارس واگذار کنند.
وی ادامه داد: اینکه در برخی مدارس در تبلیغات خود اعلام می کنند که از فلان مربی یا بازیکن سرشناس برای تدریس استفاده و بازیکنان را به فلان تیم معرفی می کنیم، همه کذب است و خانواده ها به این تبلیغات توجه نکنند.

*شرایط دریافت مجوز
رئیس کمیته جوانان هیات فوتبال قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبق آیین نامه فدراسیون، همه تیم های باشگاهی فوتبال و فوتسال که در استان فعالیت دارند، می توانند تقاضای دریافت مجوز راه اندازی مدرسه فوتبال یا فوتسال داشته باشند.
عمویی افزود: از سوی دیگر، طبق کمیسیون ماده پنج، کسانی شرایط لازم را برای فعالیت در رشته های مختلف ورزشی را داشته باشند به آنها مجوز ارائه می شود.
وی گفت: تمام ارگان ها و سازمان ها نیز می توانند برای خود مدارس فوتبال یا فوتسال دایر کنند که طبق فرآیندهای قانونی به آنها مجوز داده خواهد شد.
عمویی یادآورشد: طبق قانون، هر فعالیت آموزشی فوتبال و یا فوتسال باید با مجوز هیات فوتبال باشد، ممکن است هزاران مشکل در زمینه های فنی و اخلاقی در مدارس غیرمجاز پیش بیاید که دور از چشم هیات های ورزشی باشد ولی وقتی مجوز بگیرند از نظر فنی، اخلاقی و مربی، قابل نظارت است.

*فعالیت کمیته اخلاق فدراسیون
وی با اشاره به حساسیت کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نسبت به مدارس غیرمجاز گفت: کمیته اخلاق فدراسیون در این زمینه فعال شده و به شدت با مدارس غیرمجاز برخورد خواهد شد.
عمویی افزود: ما درصورت مشاهده فعالیت مدارس غیرمجاز، به کمیته اخلاق فدراسیون نامه نگاری خواهیم کرد و از طریق اماکن و نیروی انتظامی با خاطیان برخورد می شود.
وی ادامه داد: خروجی مدارس قانونی فوتبال در قم مشخص است و در سال جاری دو بازیکن زیر 12 سال برای تیم ملی انتخاب شدند.
وی گفت: برای خانواده ها و آینده جوانان درعرصه ورزش فوتبال و فوتسال، راهی جز عبور از مسیر قانونی امکان پذیر نیست.

*مدارس فوتبال و فوتسال بانوان
عمویی با بیان اینکه همه مدارس دارای مجوز مخصوص آقایان هستند، گفت: در زمینه فوتبال بانوان نیز یک مدرسه فوتبال اقدام کرده ولی هنوز جانیفتاده است، و اگر کسی در این زمینه بخواهد فعالیت کنند راهکارهایی هست که می توانیم طبق قانون به آنها کمک کنیم.
7401/ 6133/ گزارش از بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 688424
  • منبع: irna.ir
  • نسخه چاپی
  • نظرات
    1
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.

  • سروش قربانی

    بازگشایی آموزشگاه های ورزشی از کی است؟ لطفا اعلام کنید.

    پاسخ