به گزارش ایرنا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با صدور اطلاعیه ای ضمن دعوت از مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس، روز قدس را روز آرمان قطعی و مسلم انقلاب و میراث گرانسنگ بنیان گذار نظام مقدس اسلامی دانسته و آورده است: روز قدس، روز احیای اسلام، هشدار به ابر قدرت ها و مبداء بیداری و هوشیاری و بفرموده امام راحل عظیم الشان روز اسلام و رسول اکرم(ص) است.
اطلاعیه ادامه یافته است: راهپیمایی هر ساله امت اسلام به ویژه مردم متدین و همیشه حاضر در صحنه ایران اسلامی نقش بسزایی در شکل گیری و تداوم انتفاضه قدس و تقویت جبهه مقاومت داشته و نماد اتحاد و همدلی برای رهایی قبله اول مسلمین از چنگال رژیم جعلی – صهیونیستی اشغالگر قدس شریف محسوب می شود.
اطلاعیه حاکی است: روز قدس امسال با توجه به شرایط استثنایی حاکم بر منطقه و جهان اسلام در سال های اخیر از جمله همگرایی ذلت بار حکام مرتجع برخی کشورهای عربی – اسلامی به خصوص رژیم قبیله ای عربستان با اسرائیل نامشروع با همدستی شیطان بزرگ آمریکا و نیز بحران آفرینی در کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه، یمن و بحرین با هدف شیطانی و استکبار پسند، ایجاد حاشیه امن برای گسترش شهرک سازی در بیت المقدس، تهدید مسجد الاقصی و تشدید جنایات ضدبشری علیه مردم مظلوم فلسطین از اهمیت بسزایی برخوردار است.

** آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با صدور پیامی، تاکید کرده است: روز قدس، نماد وحدت جهان اسلام و نقطه عزت و کرامت است که نهال آن توسط امام خمینی(ره) کاشته شد و بصیرت مردم انقلابی ایران و آزادی خواهان جهان آن را رشد و پرورش داده است. گرامیداشت این روز، ضرورتی دینی، عقلی و سیاسی است که در تارک و سپهر تاریخ جهان اسلام یادمان بیداری، آزادی خواهی، مقاومت و هویت طلبی امتی است که با سلاح ایمان و استعانت از خداوند قادر متعال، در برابر استکبار و رژیم منحوس صهیونیستی به رهبری آمریکای جنایتکار و انگلیس تبهکار ایستاده اند.
پیام ادامه یافته است: ملت انقلابی ایران همواره از حقوق به‌حق ملت مظلوم فلسطین حمایت کرده و اسرائیل، این غده سرطانی و چرکین غاصب کودک‌کش را محکوم و به زباله دان تاریخ خواهند فرستاد.
وی در این پیام اضافه کرده است: در شرایط حساس امروز، از همه قشرهای مردم می خواهم با حضور پرشور و کوبنده و تحسین برانگیز خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، همانند سال های گذشته، ضمن نشان دادن اقتدار و عظمت همیشگی جمهوری اسلامی ایران، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین به جهانیان نشان دهند و مشت محکمی بر دهان رژیم صهیونستی و استکبار جهانی بزنند.

** مرکز مدیریت حوزه های علمیه نیز در اطلاعیه ای با دعوت از آحاد مردم وفادار به نظام مقتدر اسلامی جهت شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، ملل مسلمان جهان را به دوری از تفرقه و اجتناب از اختلاف های مذهبی فرا خوانده است.
این اطلاعیه حاکی است: تدبیر و دور اندیشی حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی در پدید آوردن روز جهانی قدس و عرصه نمایش قدرت امت اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و اعلام برائت از جبهه استکبار جهانی و رژیم اشغالگر صهیونیستی، امروزه تبدیل به کانون خروش و غریو برائت از غاصبان و احساس اقتدار ملت های حق طلب و آزادی خواه، در مقابل قدرت های استعمارگر در اقصی نقاط جهان شده است.

** مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران نیز در بیانیه ای تصریح کرده است: روز قدس میراث گران‌بهای بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و نشانی از عمق دور اندیشی و هوشمندی امام خمینی(ره) است که بیانگر اعتقاد و پایبندی‌اش به اندیشه وحدت و انسجام اسلامی مقابل زورگویان عرصه جهانی است و با گذشت 36 سال از ابتکار راهبردی و آینده‌نگرانه حضرت امام خمینی (ره)، آرمان آزادی قدس شریف و حمایت از ملت فلسطین، به یک مطالبه بین‌المللی تبدیل شده است.
بیانیه ادامه یافته است: روز قدس دیگری از راه می‌رسد، در حالی‌که خاورمیانه بیش از هر زمان دیگری در آتش تفرقه و تروریسم می‌سوزد و جهان اسلام بیشتر از هر زمان دیگر، به درگیری‌ با تروریست ها و تکفیری‌ها مشغول است، اما رسالت و آرمان فلسطین خاموش نشده است و روز جهانی قدس، برای ما نشانه‌ای است تا آرمان قدس فراموش نشود.

**دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با صدور پیامی، خاطر نشان کرده است: روز قدس روز آزادی خواهی و روز گسترش فرهنگ مبارزه با استکبار است که در این روز فصل مشترک تمام آزادی خواهان جهان رقم می خورد و همگان با مشت های گره کرده و متحد در برابر ابرقدرت های شرق و غرب ایستادگی می کنند.
دانشگاه علوم پزشکی قم در این پیام با اعلام آمادگی اساتید، دانشجویان و کارکنان این دانشگاه برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس و دعوت از همه قشرهای مختلف مردم برای حضور در این راهپیمایی جهانی، آورده است: روز قدس، روزی برای دعوت مسلمانان جهان به اتحاد است، اتحادی که تنها راه برای هر پیروزی، به خصوص در برابر استکبار و عوامل دست نشانده آن را رقم می زند، دست نشاندگانی که امروز جهان و به ویژه منطقه خاورمیانه را ناامن ساخته و افکار عمومی را از جنایاتی که صهیونیست‌ها مرتکب شده و ظلمی که بر فلسطین و ساکنانش رفته، منحرف ساخته‌اند.

**دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز به مناسبت روز جهانی قدس با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس آورده است: هوشیاری و بیداری همه ملت های مسلمان در مقابل ترفندها و طرح های دشمنان اسلام، تنها راه رهایی قدس شریف و کشورهای درگیر داعش از چنگال اسرائیل و حامیان منطقه ای آن است و انتظار می رود همه علمای اسلام با راهگشایی و مطالبه از دولت ها، این سیاست های خصمانه را با شکست روبرو سازند.
این بیانیه حاکی است: روز جهانی قدس، روز پایداری ملت های مسلمان و اعلام انزجار امت اسلامی با ظلم و بی عدالتی صهیونیست ها و حامیانشان است و پیروزی مقاومت در برابر داعش و ضربات مهلک به این گروهک تروریستی به خصوص پس از حمله موشکی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در انتقام از حملات تروریستی تهران، پدیده ای تاریخی و بی نظیر است که موجب گردید تا ملت های مسلمان سال ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بار دیگر این حقیقت را به چشم ببینند که نتیجه ایستادگی و مقاومت مؤمنانه در مقابل ظلم و ستم، پیروزی و عزت است.

** تیپ مستقل امام جعفر صادق(ع) نیز با صدور بیانیه ای تاکیده کرده است: استکبار جهانی بداند که ملت ایران از رسالت خود در حمایت از مردم مستضعف و از سیاست منطقه ای خود در آزادسازی قدس عزیز و حفظ محور مقاومت دست نخواهد کشید و در سایه اختلاف افکنی ها و حمایت از گروه های تروریستی و دولت های تروریست پرور نمی تواند آرمان مقدس آزادی سازی قدس شریف و رهایی فلسطین از چنبره رژیم منحوس اسرائیل را در ذهن و اندیشه و اراده ملت اسلامی کمرنگ کرده تا امنیت اسرائیل را حفظ کند.

**بنیاد شهید و امور ایثارگران قم نیز در پیام خود آورده است: روز قدس فریاد حمایت از حقوق بشر اسلامی است،‌ حمایت از زنان و مردان و کودکان بی دفاعی که یک قرن است با شجاعت و شهادت، ‌با دست های خالی در برابر متجاوزان صهیونیستی ایستاده اند تا از سرزمین خویش، ‌قدس شریف دفاع نمایند.
در ادامه این پیام ضمن دعوت همه مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس آمده است: ‌اکنون بعد از 38 سال از نامگذاری این روز بزرگ هر ساله بر جمعیت دفاع از قدس شریف افزوده می شود، ‌این حضور میلیونی باعث می شود تا مساله قدس و تجاوز اشتغالگران هیچگاه فراموش نشود و همه ملت های آزاده در صدد آزادسازی قبله اول مسلمین باشند.

** جامعه الزهرا(س) نیز با صدور بیانیه ای، روز قدس را فرصتی برای اعلام همبستگی عمومی، یکپارچگی امت اسلامی و اظهار نفرت و برائت از استکبار جهانی و فرزند نامشروع آن، رژیم غاصب صهیونیستی دانسته و آورده است: امام خمینی(ره) با اعلام روز قدس و مشخص کردن مسیر مبارزه امت اسلامی در مقابله با رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی، همه مذاهب و اقوام و جناح‌ها را به مبارزه با دشمن مشترک فراخوانده و از درگیری‌های مختلف فرصت‌سوز و بنیان‌برافکن درونی بر حذر داشتند و وظیفه سترگ دفاع از مظلومان و تقویت جبهه جهاد و مقاومت را یادآور شدند.
بیانیه ادامه یافته است: مدیریت، اساتید، طلاب و همه عزیزان مجموعه بزرگ جامعه‌الزهرا‌(س) با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس، پشتیبانی خود را از ملت عزیز و مظلوم فلسطین و همه مبارزات آزادی‌بخش و استکبارستیز امت اسلامی در عراق، سوریه، بحرین و یمن و تمامی گستره گیتی اظهار داشته و نشان خواهند داد که حرکت‌های مذبوحانه تکفیری‌ها به‌عنوان عوامل آگاه و ناآگاه صهیونیسم جهانی و نیز تبلیغات گمراه‌کننده بلندگوهای استکباری، ما را از دشمن اصلی غافل نکرده و از پشتیبانی مستمر از جبهه مقدس مقاومت باز نخواهد داشت.

**جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با صدور اطلاعیه ای ضمن دعوت همه قشرهای مهم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس آورده است: روز قدس، این یادگار ارزشمند امام راحل(ره)، روز همبستگی و اتحاد جهان اسلام برای آزادی قدس شریف است و نخواهد گذاشت مساله فلسطین به فراموشی سپرده شود.
اطلاعیه حاکی است: مردم مسلمان ایران بار دیگر با حضور پرشور و گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، آزادی فلسطین‌، این مساله دینی و ایمانی را مطالبه خواهند کرد و امت اسلام نیز وحدت و همبستگی خود را به رخ جهانیان خواهد کشید.

** سازمان جهاد کشاورزی قم نیز با صدور بیانیه ای، مهمترین و بارزترین ریشه بحران خاورمیانه را مسئله فلسطین دانسته و آورده است: امروز شاهد شهادت صدها مسلمان فلسطینی در نوار غزه، تخریب اماکن عمومی و مساجد از شوی رژیم وحشی صهیونیستی از یک سو و قدرت های استعمارگر از سوی دیگر هستیم.
این بیانیه افزوده است: رویدادهای اخیر جهان اسلام مانند وحشی گری گروه داعش در عراق و سوریه و جنایات اسرائیل در غزه حساسیت روز قدس و شور و هیجان امت اسلامی را برای حضور در راهپیمایی این روز افزایش داده است.

** حوزه هنری استان قم نیز در بیانیه ای آورده است: هنرمندان، نویسندگان و شاعران متعهد استان قم با اهتمام به هنر مقاومت و پایداری و ثبت و ضبط مبارزات و انقلاب‌های آزادی‌بخش و جنبش‌های مقاومت در منطقه و جهان اسلام با ملت فلسطین، حزب الله لبنان، انقلاب مردم یمن، جنبش اعتراضی شیعیان بحرین و نبرد غرورآفرین ملت سوریه و عراق علیه داعش و گروه‌های تکفیری هم‌صدا و همراه بوده و هستند و در راهپیمایی پیش‌روی روز جهانی قدس نیز بار دیگر، به عنوان طلیعه‌دارانی آگاه، استعمارستیز و عدالت‌خواه در کنار سایر قشرهای مردم قرار خواهند گرفت وضمن ابراز خشم و نفرت از استکبار جهانی از مبارزات حق طلبانه مردم مظلوم و مبارز فلسطین حمایت خواهند کرد.

**بسیج انتقال خون استان قم نیز با صدور بیانیه ای آوزده است: روز قدس میراث گران‌بهای بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و نشانی از عمق دور اندیشی و هوشمندی امام خمینی (ره) است که بیانگر اعتقاد و پایبندی‌اش به اندیشه وحدت و انسجام اسلامی مقابل زورگویان عرصه جهانی است .
بیانیه حاکی است: بار دیگر همگام با تمامی مسلمانان دنیا در روز جهانی قدس و هم صدا با ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)، ضمن محکوم نمودن جنایات وحشیانه و غیر انسانی رژیم جعلی، سفاک و غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی، از عموم مردم بصیر و شریف ایران دعوت می‌کند تا با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس، بار دیگر پایبندی خویش را به آرمان‌‌های انقلاب و امام راحل(ره) ابراز داشته و با ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای تجدید پیمانی دیگر نمایند.
چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی(ره) در پیامی در تاریخ 16 مرداد 1358ش (13 رمضان 1399ه‍.ق) برای حمایت از ملت فلسطین آخرین جمعه ماه رمضان را به «روز جهانی قدس» نام‌گذاری کردند.
در این روز مردم در کشورهای مختلف دنیا با راهپیمایی اعتراض آمیز، خشم خود را از رژیم اشغال گر قدس و جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین اعلام می کنند.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.