به گزارش ایرنا، رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در این مراسم اظهار داشت: نخبگان باید سبک زندگی شهیدان را فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی به دنیا منتقل کنند و پیام شهدا را به جهان برسانند.
علی عباس کمری با بیان اینکه نخبه شاهد با داشتن نشان ایثار باید متفاوت از سایر نخبگان کشور باشد، اظهار داشت: این نشان ارزشمندی است که نخبگان شاهد و ایثارگر دارند و رسالت آنها نیز در ادامه مسیر شهیدان ترویج سبک زندگی شهدا در داخل و خارج از مرزها می باشد.
وی ادامه داد: اگر امروز خانواده ها بخواهند فرزندانشان که نسل های آینده انقلاب اسلامی هستند را به سبک شهدا تربیت نمایند باید الگویی داشته باشند و این الگوها در ابعاد روانشناختی،‌جامعه شناختی به جامعه معرفی شود، وظیفه سنگینی بر دوش نخبگان شاهد و ایثارگراست.
کمرای خاطر نشان کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس دانشگاه انسان سازی بود و در آن دوران هم اقتصاد هم اخلاق و هم مبانی را داشتیم سبک زندگی شهدا را باید منتقل کرد، ‌اینها الگوهای واقعی هستند که هم عصر خودمان بودند نباید بگذاریم به فراموشی سپرده شوند.
کمری افزود: بزرگترین مشکل در حوزه فرهنگی مشکلات در حوزه گفتمان فرهنگی با دنیا است سبک زندگی شهدا برای دنیا تاثیر گذار است،‌ ‌باید این سبک زندگی را به دنیا شناساند.
وی اضافه کرد: در این راستا باید گفتمان سازی کرد و نقشه راهی را تدوین نمود، نسل امروز ما قبل از ورود به عرصه تحصیل با فضای مجازی آشنا می شود باید بتوان در این فضا اقدام به تولید محتوا کرد و این محتوا نیز باید کاربردی برای سطوح و سنین مختلف جامعه داشته باشد.
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران قم نیز در این مراسم گفت: امروز مفتخریم که در که در قم به عنوان شهر علم و اجتهاد 430 پرونده نخبگان شاهد و ایثارگر در بنیاد شهید وامور ایثارگران تشکیل، و به روز رسانی شده است و از سال گذشته تاکنون 34 تن به اعضای جدید نخبگان پیوسته اند.
سید جواد هاشمی افزود: از این تعداد 16 تن فرزند و همسر شهید،‌ 167 تن جانباز ، ‌125 تن همسر و فرزند جانباز،‌ و 22 تن نیز آزاده و فرزند آزاده و بیش از 90درصد آنها از تحصیلات کارشناسی ارشد، دکترا، سطوح عالی و اجتهاد و مرجعیت شیعه هستند.
وی ادامه داد: در بین آنها شخصیت هایی چون ائمه جمعه ،‌نماینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری،‌روسای دانشگاه ها،‌ فعالان فرهنگی و حوزوی و دانشگاهی و پژوهشگران ملی نیز قرار دارند..
وی ادامه داد: 120 تن از نخبگان استان از مولفان ،‌ 132 تن صاحبان مقاله های علمی،‌ 60 تن حافظان و قاریان قرآن کریم،‌ 50 تن از مدرسان حوزه و دانشگاه،‌ 30 تن از اعضای هیات علمی ،‌ 11 تن از مخترعان و مکتشفان،‌ 35 تن از ورزشکاران و 70 تن نیز فارغ التحصیلان برگزیده و برگزیدگان کنکوری و پایان نامه های برتر هستند.
وی همچنین برنامه های سال گذشته را تلاش در راستای تشویق نخبگان شاهد و ایثارگرو معرفی نخبگان شاهد و ایثارگر با استفاده از ظرفیت های استان قم ،‌ دیدار با مراجع عظام ،نشست صمیمی مدیرکل بنیاد با فرزندان نخبه شاهد و تجلیل از تلاش های آنها در راستای تولید علم ذکرکرد.
هاشمی اضافه کرد: تقدیر از نخبگان شاهد و ایثاگر در برنامه های مخلتف بنیاد شهید و الگو سازی و معرفی نخبگان شاهد و ایثارگر به مناسبت های مختلف، تشکیل شورای هماهنگی نخبگان با حضور نمایندگانی از گروه های ایثارگری از دیگر برنامه های این حوزه بوده است.
وی ادامه داد: اجرای طرح مدیریت فردا که استان قم اولین استان در آغاز و اتمام این برنامه بود با ارایه مدرک آموزشی به شرکت کنندگان، ‌ساماندهی تشکل های ایثارگری به تعداد هشت تشکل فعال و حضور در اولین همایش تشکل های شاهد و ایثارگر،‌ اطلاع رسانی و معرفی نخبگان مخترع به جشنواره رشد از دیگر فعالیت ها است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته از 60 اثر نخبگان حمایت صورت گرفت، شامل 20 کتاب،‌30 مقاله و مابقی در حوره های قرآنی ،‌ ورزشی ، ‌هنری و تحصیلی می باشند.
در پایان این مراسم از نخبه ایثارگر دکتر حسین خنیفر با ارایه 320 مقاله علمی و 52 کتاب و عضوهیات علمی دانشگاه و پژوهشگر برجسته ملی،‌ حجت الاسلام مهدیزاده نفر اول جشنواره ملی ستاره های صحنه و فرزند شهید طاطار با کسب مقام دوم در سطح بین المللی رشته کیک بوکسینگ تجلیل صورت گرفت.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.