به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در درس خارج خود خاطرنشان کرد: یکی از آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی، مبارزه با اسرائیل است و به همان اندازه‌ که در انقلاب مبارزه‌ با طاغوت پهلوی برای امام راحل و مردم ایران اهمیت داشت، شاید بتوان گفت بیش از آن مبارزه با رژیم صهیونیستی از آرمان‌های بزرگ انقلاب بوده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امروز اسرائیل غاصب به برکت انقلاب اسلامی،حزب الله لبنان و هسته‌‌ مقاومت زمین گیر شده است و باید روز قدس را هر سال با شدّت و حدّت بیشتری دنبال کنیم.
آیت الله فاضل لنکرانی افزود: با توجه به آن برنامه‌های بسیار دقیق و نقشه‌های حساب شده‌ای که رژیم غاصب اسرائیل داشت، اگر انقلاب اسلامی ایران نبود امروز بدون شک خاورمیانه و کشورهای اسلامی، تحت سیطره‌ این رژیم بودند.
وی اظهار داشت: بدون تردید، اسرائیل دنبال طرح از نیل تا فرات بوده و هست، ولی چه اتفاقی افتاده که اسرائیل متوقف گردید؟ امام خمینی(ره) از اول فرمودند اسرائیل باید از بین برود؟ امام راحل در کلمات خود چند تا «باید» داشته‌‌اند و برخی از آنها محقق شد و بعضی هم به زودی محقق خواهد شد که یکی از آن جملات درباره اسرائیل است.
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: در قضیه فلسطین، بحث شیعه و سنی و اینکه سنی‌های آنجا چگونه هستند را باید کنار گذاشت. این حرف ها مقدمه برای فتح دیگر کشورهای اسلامی و از بین بردن اسلام است.
آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: امام(ره) به عنوان یک فقیه می‌فرمودند روز قدس، روز اسلام است، نه به عنوان یک سیاست‌‌مدار و رجل سیاسی، که بخواهد علیه اسرائیل برای مقطعی از زمان شعاری داده باشد.
وی گفت: ما باید نسبت به این کلمات امام تأمل کنیم، و یکی از چیزهایی که باید در حوزه‌ها مجتهدانه کارشناسی شود تحلیل این جملات امام است که اینها را از بُعد سیاسی، تبلیغاتی و شعاری بیان کرده و یا اینکه ریشه فقهی و دینی دارد؟
آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: آرزو می‌کنیم آن بایدی که امام راحل فرمود 'اسرائیل باید از بین برود' و کلامی که رهبری معظم انقلاب فرمودند 'اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید' بزودی تحقق پیدا کند.
وی گفت: باید حوزه‌های علمیه در رأس این قضیه فلسطین، پیشگام باشند ما به سوی این هدف حرکت می‌کنیم، امروز فقط نجات فلسطین موضوعیت ندارد که بگوئیم فلسطین مظلوم واقع شده و به مقتضای «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً ینادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یجِبْهُ فَلَیسَ بِمُسْلِم» باید از آن حمایت شود.
با ابتکار امام راحل، آخرین جمعه ازماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس نامگذاری شده است.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.