به گزارش دریافتی روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، کوروش کرمپور که خود از شاهدان عینی حادثه تروریستی هفدهم خرداد 96 در مجلس بود در جمع کارکنان این اداره کل افزود: دشمنان انقلاب اسلامی باید آگاه باشند که هیچگاه نمی توانند در بین ملت ایران نفوذ کنند زیرا اتحاد میان ملت و مسئولان همچنان باقی است و این همدلی حاصل خون شهداست.
وی بیان داشت: از آغاز انقلاب اسلامی مردم و مسئولان نظام به دفعات هدف حملات تروریستی قرار گرفتند که به تبع آن علاوه بر مردم شمار زیادی از شخصیت های سیاسی و مذهبی از جمله آیت الله بهشتی، آیت الله مطهری، رجایی، باهنر و آیت الله دستغیب به شهادت رسیدند و همین خون های ریخته شده زمینه اتحاد و همدلی هر چه بیشتر مردم و مسئولان را فراهم کرده است.
کرمپور گفت: دستاورد حادثه تروریستی هفدهم خرداد، نزدیکی هر چه بیشتر مسئولان نظام با یکدیگر بود و امیدواریم این وحدت همچنان ادامه یابد و همانند خاری در چشم دشمنان باشد.
وی، در بخش دیگری از مطالب خود به عنوان شاهد عینی در مورد چگونگی حمله تروریستی هفدهم خرداد 96 در مجلس شورای اسلامی گفت: من تنها کسی بودم که بعد از ورود تروریست ها آنها را با اسلحه تعقیب کردم و تلاشم این بود که با پیمودن مسافت طولانی درب شماره 2 تا صحن مجلس، نمایندگان را از وقوع حادثه با خبر کنم.
کرمپور ادامه داد: در حالیکه اگر ما یک سامانه هشدار در مجلس داشتیم سریعا آن را به صدا در می آوردیم و همه متوجه خطر می شدند و مابقی تلاش ها معطوف به دام انداختن تروریست ها می شد.
وی گفت: مجلس خانه ملت است و قرار نیست مردم برای دسترسی به نمایندگان به زحمت بیفتند، بنابراین درب شماره 2 مجلس مکانی است که مراجعه کنندگان می توانند پس از یک بازرسی ساده وارد شوند و بر همین اساس ترروریست ها این ورودی مجلس را که محل ورود ارباب رجوع است برای ورود انتخاب کردند.
این شاهد عینی ادامه داد: در زمان حمله تروریستی به مجلس، من با پاسدار محافظ در ورودی در حال احوالپرسی بودم که صدای شلیک شنیدم، نخستین گلوله به سمت پاسدار محافظ شلیک و او نقش بر زمین شد و 2 گلوله بعدی به سمت 2 نفر از بانوان ارباب رجوع شلیک شد که آنها نیز به شهادت رسیدند و گلوله چهارم به سمت من شلیک شد.
این نماینده مجلس افزود: در اولین اقدام تلاش کردم با حضور در صحن مجلس موضوع را به اطلاع نمایندگان و پزشکیان نایب رئیس مجلس برسانم.
کرمپور افزود: تروریست ها کوله پشتی هایی داشتند که مشخص بود پُر از نارنجک و مهمات است و من این اطلاعاتی را که به دست آورده بودم به مسئولان امنیتی دادم و خوشبختانه نیروی انتظامی و سپاه سریع آمدند.
وی بیان کرد: حادثه تروریستی هفدهم خرداد ماه جاری یک زنگ هشدار عمومی بود تا تمام اداره ها از امکانات اعلام خطر برخوردار و به سامانه های هشدار دهنده مجهز باشند.
در ادامه این نشست، مدیر کل آموزش و پرورش فارس به نمایندگی از فرهنگیان این استان با اهدای لوح از رشادت های این نماینده مجلس تقدیر کرد.
در 2 حمله تروریستی جداگانه صبح چهارشنبه هفدهم خرداد 96 به ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) از سوی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح، 17نفر شهید و 56 نفر مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی (ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیریها به هلاکت رسیدند.
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویست ها اعلام کرد: 'تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند پنج نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شدند و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.'
گروهک تروریستی داعش در همان روز حادثه، مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام (ره) را بر عهده گرفت.
2027 /6118
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.