حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی عصر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: امام علی (ع) بجز پیامبر بزرگ اسلام (ص) بر سایر پیامبران الهی تقدیم فضیلتی و برنامه ای دارد.
وی با اشاره به اینکه آخرین پیام امام علی (ع) باید مورد توجه جدی ما در جامعه قرار گیرد. گفت: آن حضرت در شب آخر عمر خود، دنبال تعلیم و آگاهی بخشی به جامعه بودند و همگان را به رعایت نظم در امور و توجه به ایتام فراخواند.
اکرمی خاطرنشان کرد: نظم در امور باعث عوامل پیشرفت است و حضرت علی (ع)در آخرین پیام خود، جامعه را به نظم در کارها و پارسایی توجه دادند.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یادآورشد: امروز اگر ما به وضعیت جامعه نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که یا پارسایی نداریم و یا نظم ما در امور ضعیف است وگرنه سیاست،اقتصاد، اخلاق و روابط ما حتی با دشمن نیز باید به صورت حساب شده و با نظم و نظام خاص باشد.
اکرمی با اشاره به ضرورت سرمشق گرفتن از سیره حضرت علی (ع) گفت: سراسر زندگی امام علی (ع) و خطبه های ایشان در نهج البلاغه و مجاهدت های ایشان در رکاب پیامبر اسلام (ص) همه پند و اندرز است.
وی با اشاره به سه دوره زندگی امام علی(ع) خاطرنشان کرد: یک بعد زندگی حضرت علی(ع) مربوط به قبل از اسلام است که ایشان نزد پدر و مادری مانند حضرت ابوطالب (ع) و فاطمه بنت الاسد تربیت شده و مربی به نام رسول اکرم(ص) هر روز به ایشان درس اخلاق می داد و حضرت را به وظایف خود آگاهی می داد.
اکرمی بعد دوم زندگی امام علی (ع) را در دوران اسلام ذکر کرد و گفت: حضرت علی (ع) بعد از اسلام اولین فردی است که دعوت پیامبر (ص) را می پذیرد و زندگی ایشان را در دوران بعثت و هجرت را باید به صورت مجرا تحلیل کرد.
وی خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع)در عید بعث فداکاری هایی زیادی انجام داده و در زمان هجرت 10 ساله، یک سرباز فداکار برای پیامبر اسلام بود.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: مرحله سوم زندگی امام علی(ع)، بعد از رحلت رسول اکرم (ص)، دوره سکوت و خلافت است، حضرت در طول 25 سال سختی های روزگار را با سکوت خود، خانه نشین شده و برای حفظ اسلامی دم نزدند.
اکرمی خاطرنشان کرد: در زمان خلافت حضرت علی (ع) تمام اهتمام ایشان حفظ اسلام و ترویج آموزه های دینی و انسانی بودو باعث شده ایشان الگوی اسلام ناب محمدی باشد.
وی با اشاره به فضیلت دومین شب از شبهای قدر گفت: سرنوشت زندگی ما برای سال آینده در این شب رقم می خورد و بهترین دعا در این شب عاقبت به خیری و نابودی دشمنان اسلام داشت ونباید فضیلت های این شب بزرگ را دست کم بگیریم.
401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.