امام جمعه موقت اسدیه در این مراسم افزود: در روایات و احادیث چندین ویژگی برای امام دوم شیعیان(ع) ذکر شده که شاخص ترین آنها عبودیت و بندگی است.
وی با تاکید به الگوگیری از کرامت امام حسن (ع)، بیان کرد: این امام بزرگوار اسوه کرامت ، گذشت، صبر و اخلاق نبوی است باید تمام مردم این صفات را الگوی خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه باید زندگی ائمه اطهار (ع) و سیره و منش آنها را همواره سرلوحه زندگی خود قرار دهیم تا رستگار شویم، اظهارکرد: پیروی از سیره این بزرگواران راه رسیدن به بندگی و قرب الهی است.
وی با اشاره به 2حمله تروریستی چهارشنبه هفته گذشته در حرم امام خمینی(ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی در تهران که 17شهید و 52زخمی برجا گذاشت، گفت: این حملات بار دیگر روحیه جنایتکارانه دشمنان و گروه های تکفیری وابسته به آنان را نشان داد.
وی اضافه کرد: تروریست ها فکر می کردند با حرکت زشت خود می توانند آرامش ایران را بر هم بزنند، این نقشه پلید گروه های تروریستی با حرکت به موقع نیروهای امنیتی ایران اسلامی نقش بر آب شد.
قرائت قرآن کریم، قرائت اشعاردر مدح امام مجتبی(ع)، سخنرانی و برپایی نماز جماعت از جمله بخش های متنوع این مراسم بود.
امام حسن فرزند امام علی بن ابی طالب(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در شب نیمه ماه مبارک رمضان سال سوم هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشود.
ابو محمد تنها کنیه آن حضرت و سبط ، سید، زکی و مجتبی از القاب ایشان می باشد که مجتبی معروف ترین لقب دومین پیشوای شیعیان است، هم چنین امام حسن(ع) از جهت منظر اخلاق، پیکر و بزرگواری به رسول اکرم(ص) بسیار شبیه بود.
حسن بن علی(ع) بیش از چند سال از دوران جد بزرگوارش را درک نکرد، چراکه ایشان تقریبا هفت سال بیش نداشت که پیامبر اسلام رحلت کرد، این امام بزرگوار به مدت 10 سال امامت امت خود را به عهده داشت.
مردم در مسجد کوفه در روز بیست و یکم ماه رمضان سال چهلم هجرت بعد از شهادت مولی الموحدین(ع)، با امام حسن(ع) بیعت کردند.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.