به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ناصر رفیعی عصر یکشنبه در جمع زائران و روزه داران قمی در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)، امام راحل را احیاگر اسلام ناب در جهان معاصر توصیف کرد و اظهار داشت: آن حضرت شخصیتی بود که در قرن جدید درخشید و با اتکال به خدا و با شجاعت، فراست و قاطعیت اسلام را از مهجوریت درآورد و در دنیا نام اسلام و انقلاب را مطرح کرد.
وی افزود: در شرایطی که آیه ها و روایت های قرآنی و حدیثی موجود در باب مسائل و ابواب مختلف فقهی مانند جهاد و حکومت به فراموشی سپرده شده بود، حضرت امام با این انقلاب عظیم و با اتکا به خدا و قدرت مردم و جوانان این آیه ها و مبانی اسلام را در دنیا مطرح کرد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب این انقلاب بدون نام امام در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست.
استاد حوزه علمیه قم همچنین امام را فقیهی عارف، فیلسوف و در مقام علمی یک مفسر قرآن دانست و اضافه کرد: حضرت امام برغم برخورداری از این جایگاه والای علمی، خود را در عرصه سیاست نیز نشان داد و این نکته که دین از سیاست جدا نیست و می توان در کنار برنامه های فقهی، حدیثی، عرفانی و تفسیری، بعد سیاسی اسلام را دنبال و انقلاب را در دنیا مطرح کرد را نیز ثابت نمود.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی همچنین خدا شناسی، دشمن شناسی، دنیا شناسی، حق شناسی و باطل شناسی را پنج ویژگی مهم حضرت امام (ره) ذکر کرد و افزود: امام به خوبی خدا را اطاعت کر، و چون برای خدا حرف می زد همواره در آرامش خاصی قرار داشت و وامدار کسی نبود.
وی همچنین با اشاره به ویژگی دشمن شناسی آن بزرگ مرجع دینی و فقیه عالیقدر جهان تشیع گفت: امام دشمن را نیز به درستی می شناخت و به دنیا معرفی می کرد و وقتی منافقان در زمان حضور او در نجف اشرف به نزدش آمدند آنها را تایید نکرد و همان زمان ماهیت آنها را شناسایی کرد.
رفیعی با اشاره به معرفی آمریکا به عنوان شیطان بزرگ از سوی حضرت امام، افزود: پیش بینی امام راحل مبنی بر قرار گرفتن کمونیسم در موزه های تاریخی نیز حاکی از آینده نگری بسیار دقیق آن حضرت بود.
حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی 14 خرداد سال 1368 در سن 87 سالگی دیده از جهان فروبست و به ملکوت اعلی پیوست.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.