به گزارش ایرنا، احمد ذاکری عصر سه شنبه در جلسه کمیسیون اقتصادی در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم افزود: دولت به دنبال بهره برداری از 6 هزار واحد صنعتی با پیشرفت بالای 60 در سراسر کشور است و در سال جاری 87 واحد در استان قم با حمایت و تخصیص اعتبارات لازم به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به ارائه بسته های تشویقی و حمایتی در راستای حمایت از تولید و اشتغال از سوی دولت، خاطرنشان کرد: همه دستگاههای اجرایی مرتبط باید در جهت ارتقاء جایگاه صادراتی استان برنامه ریزی کرده و واحدهای صنعتی نیز به دنبال توسعه و ایجاد بازارهای جدید باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه از 20 اردیبهشت ماه خرید تضمینی محصولات کشاورزی آغاز شده است، اظهار داشت: خرید کلزا، جو و گندم به خوبی در حال انجام است و هزینه های کشاورزان در سریعترین زمان پرداخت می شود.
محمدرضا طلایی با اشاره به افزایش ظرفیت انبار غلات در استان قم، خاطرنشان کرد: تاکنون 2600 تن کلزا، 3500 تن جو و 1000 تن گندم از کشاورزان خریداری شده و با نزدیک شدن قیمت بازار و قیمت تضمینی دولت، محصولات کمتری از سوی دولت خریداری می شود که این مسأله مناسب تر خواهد بود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم نیز در این جلسه بر ضرورت بهره مندی واحدهای صنعتی و اصناف گوناگون از فناوری های الکترونیک و ارائه فرصت های سرمایه گذاری در این حوزه از سوی نهادهای دولتی و نیمه دولتی تأکید کرد و گفت: فروش اینترنتی در کشورمان و در جهان به سرعت در حال گسترش بوده و از فروش سنتی فاصله می گیرد.
سید حسن هانی طبائی با بیان اینکه تراکنش های بانکی در سال گذشته 50 درصد رشد داشته و هزینه تراکنش ها شاید در سال جاری افزایش یابد، تصریح کرد: ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی استان به ویژه در حوزه گردشگری می تواند با کمک فناوری اطلاعات رشد و توسعه چشمگیر داشته باشد.
8146 / 6133/ خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.