به گزارش خبرنگار ایرنا، نعمت الله حقیقی عصر سه شنبه در جلسه شورای مهارت آموزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: مهمترین نیاز استان کرمانشاه اشتعالزایی است که باید به آن رسیدگی کرد.
وی افزود: در استان کرمانشاه واحدهایی هستند که به دلیل قوانین دست و پا گیر وزارت کار راکد شده اند و احیای آنها کار بسیار دشواری است.
حقیقی تاکید کرد: بدون شک برای رسیدن به اشتغال پایدار باید مهارت آموزی را به صورت جدی دنبال کرد تا جوانان به راحتی بتوانند وارد بازار کار شوند.
وی با بیان اینکه باید در حوزه صنعت، معدن و تجارت بخشی به عنوان مهارت آموزی ایجاد شود، گفت: ایجاد واحدهای مهارت آموزی می تواند نیازهای صنایع به نیروی کار ماهر را برطرف کند و پلی برای پیوند صنایع و دانش آموخته گان دانشگاهی باشد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه با اشاره به طرح کارورزی و مهارت آموزی دولت گفت: باید از طرح مهارت آموزی دولت با تمام وجود استقبال کنیم تا جوانان استان را برای ورود به بازار کار آماده شوند.
حقیقی یکی از مهمترین مشکلات دانش آموخته گان دانشگاهی به منظور ورود به بازار کار را نداشتن فرهنگ کارعنوان کرد: از طرح مهارت آموزی دولت می توان برای برطرف کردن این مشکل به خوبی استفاده کرد.
وی اضافه کرد: براساس طرح مهارت آموزی دولت واحدهای صنعتی، کشاورزی و اصناف به عنوان رابطین فنی و حرفه به تربیت نیروهای کار ماهر می پردازند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت: بخش کشاورزی دانش آموخته گان بیکار بسیاری دارد که تقریبا از سال 87 جذب بازار کار نشده اند، از این رو تقاضا داریم که به منظور حضور در طرح مهارت آموزی شرایط سنی حذف شود.
خسرو شهبازی افزود: باید به وزارت کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد داد که در طرح مهارت آموزی واحدهای همچون باغداری و زراعت در طرح مهارت آموزی گنجانده شوند.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.