به گزارش ایرنا، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم و آیین افتتاح این ساختمان افزود: این مرکز در زمینی به مساحت یک هزار و 550 مترمربع و زیربنای 565 مترمربع احداث شده است.
ابوالفضل شریفی با بیان این که برای ساخت این مرکز هفت میلیارد ریال با کمک خیران و صرفه جویی اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر هزینه شده است افزود: این مرکز ظرفیت پذیرش همزمان 30 مددجو را دارد.
وی ادامه داد: ساختمان جدید مرکز نگهداری مددجویان معتاد زن دارای بخش های مختلفی از جمله مشاوره روانشناسی، مددجویی، پزشکی، پرستاری و اتاق ایزوله است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم با اشاره به ضرورت احداث مرکز آموزش فنی و حرفه ای برای مددجویان بهبود یافته گفت: با توجه به این که بیکاری و نداشتن شغل از جمله مهمترین عوامل بازگشت معتادان بهبودیافته به مصرف مواد مخدر است، ایجاد مرکز آموزش فنی و حرفه ای و بسترسازی برای فروش محصول این مددجویان یکی از راه های موثر در جلوگیری از بازگشت به اعتیاد مددجویان بهبود یافته است.
شریفی با اشاره به تعطیلی مرکز غربالگری قم افزود: این مرکز که قبل از عید نوروز فعالیت خود را آغاز کرده بود به دلیل تامین نشدن سه مراقب مورد نیاز برای این مرکز دوباره تعطیل شد.
وی ادامه داد: مرکز غربالگری پشتوانه ای برای مرکز نگهداری، درمانی و کاهش آسیب معتادان و نیز پایش و غربالگری کودکان کار و دختران فراری است.
شریفی با بیان این که هیچ گونه نگرانی در خصوص گسترش اعتیاد زنان در قم وجود ندارد گفت: از زمان تاسیس مرکز نگهدرای زنان معتاد قم در سال 1393 تا کنون 405 تن به این مراکز مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته اند که با پایش های صورت گرفته نیمی از مددجویان بهبود یافته به زندگی عادی برگشته اند.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.