به گزارش ایرنا، اسداله بادامچیان عصر یکشنبه در نشستی انتخاباتی در دفتر حزب موتلفه اسلامی استان قم در سخنانی با اشاره به تفاوت انتخابات در نظام اسلامی با سایر نظام های دیگر افزود: در انتخابات اسلامی، هدف وسیله را توجیه نمی کند.
وی ادامه داد: در دنیا نظام های کمونیستی یا دیکتاتوری، انتخابات نمایشی دارند ولی در اسلام، همه چیز بر اساس تکلیف دینی و اسلامی باید پیش برود.
بادامچیان اظهارکرد: در برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس که ادعای دموکراسی و انتخابات دارند، 2 حزب همیشه حاکم هستند و در پشت پرده همین احزاب نیز شوراهای خاکستری تصمیم گیری می کند که چه کسانی باید به قدرت برسند.
وی ادامه داد: اینکه مردم آمریکا امروز از هر 2 حزب حاکم و وضع کشورشان رضایت ندارند به خاطر این است که انتخابات در این کشور جنگ قدرت است.
بادامچیان گفت: در کشورهای غربی حتی از دروغ، تهمت، افترا و کارهای غیراخلاقی و هیجانی برای کسب آرای مردم استفاده می کنند در حالی که اسلام چنین اجازه ای به ما نمی دهد.
وی ادامه داد: در اسلام انتخابات به معنای جنگ قدرت، تلاش برای حذف رقیب به هر قیمتی نیست بلکه به معنای برگزیدن و انتخاب افراد صالح است.
بادامچیان بیان داشت: مردم ما باید برای پیشبرد مبانی اسلام و رفع مشکلات وارد صحنه شوند و از بین نامزدها، انسان های شایسته، کارآمد و اصلح را انتخاب کنند.
عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: در اسلام نخستین مساله در مورد انتخابات این است که چه کسانی را انتخاب کنیم؟ اگر با انگیزه های جناحی، سیاسی، باندی و منافع شخصی در انتخابات به کسی رای دهیم که آن فرد شایسته نباشد، باید فردای قیامت به خداوند متعال پاسخ دهیم.
بادامچیان افزود: کسانی که به خاطر منافع مادی و قدرت به کسی رای دهند که شایسته نباشد، کار ناپسند و مذمومی است و ما باید کسی را انتخاب کنیم که بتواند کشور را بدون نفاق و حقه بازی به سمت قله های سعادت هدایت کند.
گفتنی است: حزب موتلفه اسلامی از سید مصطفی میرسلیم در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشاردهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.