به گزارش عصر یکشنبه ایرنا از هیات نظارت بر انتخابات شوراهای استان قم، احمد امیرآبادی فراهانی با اعلام این خبر تاکید کرد: اکثر افراد ردصلاحیت شده دارای تخلفات ثابت شده در دادگاه ها بوده و یا شرایط انتخاب شدن را نداشته و یا جزو کسانی بودند که قانون آنها را از ثبت نام به عنوان کاندیدا منع کرده است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعداد زیادی از کسانی که در مرحله اول ردصلاحیت شده بودند دارای مشکل در تابعیت دوگانه داشتند که با استعلام از وزارت کشور، وزارت خارجه و اداره کل قوانین مجلس و یا ارائه مدارک جدید تائید صلاحیت شدند.
امیرآبادی با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان قم گفت: برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان قم یکهزار و 583 تن ثبت نام کردند که از این تعداد 689 تن برای شهر قم و شهرهای تابع و 894 تن نیز برای شوراهای روستاها در بخش های کهک، مرکزی، جعفرآباد، سلفچگان و خلجستان قم ثبت نام کردند.
وی ادامه داد: از تعداد 689 ثبت نام کننده انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان قم و پنج شهر تابعه تایید، صلاحیت 588 تن و از 894 ثبت نام کننده برای شوراهای روستا در بخش های کهک، مرکزی، جعفرآباد، سلفچگان و خلجستان قم، صلاحیت 805 تن تایید شد.
امیر آبادی افزود: 76 تن از 101 نامزد رد صلاحیت شده برای انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان قم و پنج شهر تابعه و 47 تن از 89 نامزد رد صلاحیت شده برای انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای قم نسبت به رد صلاحیت خود به هیات های نظارت و اجرایی شهرستان اعتراض کردند.
وی ادامه داد: در بررسی پرونده این 76 تن ثبت نام کنندگان انتخابات شورای اسلامی شهرهای قم، جعفریه، سلفچگان، کهک، قنوات و خلجستان یک نفر انصراف، صلاحیت 66 نفر تائید و صلاحیت 9 نفر نیز رد شده که در مهلت قانونی همه اسامی به فرمانداری اعلام خواهد شد.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان قم گفت: برای انتخابات شوراهای روستاهای قم از 47 پرونده تشکیل شده که نسبت به ردصلاحیت خود معترض بودند، پس از بررسی های هیات نظارت، صلاحیت 32 تن تائید و صلاحیت 15 تن رد شدند.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای قم با استناد به قانون شوراها تاکید کرد: بر اساس قانون اسامی تائید و رد صلاحیت اعلام‌شده نهایی است و این اسامی تا امروز(یکشنبه) به فرمانداری و بخشداری ها اعلام خواهد شد.
فراهانی تاکید کرد: طبق قانون از فردا به مدت سه روز فرمانداری و بخشداری ها مکلف هستند اسامی افراد تائید صلاحیت شده را برای شروع تبلیغات انتخاباتی ابلاغ کنند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روز جمعه 29 اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
ثبت نام برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت هم زمان با سراسر کشور در فرمانداری شهرستان قم و پنج شهر تابع آن، 30 اسفندماه 95 آغاز شد و تا ششم فروردین ماه امسال ادامه داشت.
تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی و شهر و روستا از پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه آغاز و تا 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات در روز 29 اردیبهشت ماه ادامه دارد.
استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج شهر جعفریه، سلفچگان، کهک، مرکزی و خلجستان است.
7404/ 6133/ تنظیم کننده: محمد زمانی راد **انتشار - جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.