احمد امیرآبادی فراهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به نبود ساماندهی زائران عراقی در قم اظهار داشت: مسئولان درباره این موضوع نگرانند، لازم مجموعه گردشگری استان در این زمینه برنامه داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالانه بیش از یک و نیم میلیون زائر عراقی وارد قم می‌شود که از این ظرفیت بهره برداری نشده است افزود: زائری که از کشور عراق به قم وارد می‌شود رها است و هیچ کسی هیچ مسئولیتی برای سازماندهی این زائران ندارد.

وی گفت: در زمینه گردشگران خارجی و توریسم مذهبی که به عهده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است اما بهره کافی از 1و نیم میلیون زائر عراقی در بعد مادی و معنوی نداریم.

امیرآبادی با بیان اینکه مسئولان نگرانند از همین رو لازم است گردشگری در این زمینه تدبیر اساسی کند ادامه داد: تورهای عراقی بدون حساب و کتاب و برنامه‌ریزی وارد استان می‌شوند، ورود 1ونیم میلیون زائر و مسافر بدون تور و سازماندهی معضلات اساسی به همراه خواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم ساماندهی زائران عراقی مشکل اساسی برای قم، مشهد و شیراز است خاطرنشان کرد: این آمادگی را داریم قم مرکز ورود زائران عراقی باشد و از قم سازماندهی شوند در این راستا باید کار مطالعاتی در  صورت بگیرد و سندی برای این مسئله تدوین شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623372
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.