به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، حجت ‌الاسلام والمسلمین حسین ملکا در دیدار مدیران صنعت آب و برق قم، تاکید کرد: انصاف نیست آبی که با صرف هزینه سنگین و از راه دور به شهر قم می‌ رسد به آسانی اسراف شود و به هدر رود.
وی در ادامه با اشاره به عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به رفع مشکل آب قم، گفت: معظم له اهتمام خاصی به شهر قم داشته و دارند و به ویژه در خصوص افزایش سطح بهداشت، درمان و تامین آب این شهر همواره پیگیری ‌های لازم را داشته‌ اند.
ملکا، خدمت در شهر مقدس قم را خدمت به اهل‌بیت (ع) دانست و افزود: با عنایت خداوند و پیگیری ‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب طرح سنگین انتقال آب به قم به سرانجام رسید و خداوند این نعمت را نصیب مردم قم کرد.
اجرای طرح انتقال آب از سرشاخه‌ های دز به قم از سال 1382 آغاز شد که اجرای آن موجب انتقال سالانه 1811 میلیون متر مکعب آب از رودخانه های الیگودرز به سد کوچری و تصفیه خانه آن می شود؛ سرشاخه های دز اکنون تامین کننده اصلی آب مصرفی شهرهای خوانسار، گلپایگان، خمین، محلات، نیم ور، سلفچگان و به ویژه قم است.
وی با بیان این که امام خمینی(ره) تاکیدات زیادی نسبت به رسیدگی به قم داشتند، به مسئولان این شهر به ویژه مدیران صنعت آب و برق توصیه کرد: از این فرصت به منظور رفع مشکلات شهر استفاده کنند و اگر مشکلی هم باشد رهبر معظم انقلاب حمایت خود را خواهند داشت.
وی با اشاره به این که حضور در شهر مقدس قم از نعمت‌های الهی است که خداوند نصیب کارگزاران این شهر کرده، گفت: علما و مراجع عظام همواره از گذشته تا کنون نسبت به ترقی و تعالی این شهر اهتمام ویژه داشته ‌اند.
ملکا به مدیران صنعت آب و برق توصیه کرد: رعایت حال مردم به ویژه ضعیفان و نیازمندان را داشته باشند و با توجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد در مواجهه با مردم به گونه ‌ای برخورد کنند تا رضایتمندی آن ‌ها را به دنبال داشته باشد.

** قدردانی از حمایت رهبر معظم انقلاب برای تامین آب شهر قم
رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق قم نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از خدمات وزارت نیرو در شهر قم پرداخت و گفت: این وزارتخانه تلاش ‌های زیادی برای تامین آب و برق شهر قم از ابتدای انقلاب تاکنون داشته که این تلاش‌ ها منجربه نتایج خوبی شده است.
علی جان صادق پور با بیان این که در آب روستایی و شهری کمترین قیمت را از مردم دریافت می ‌کنیم، خاطرنشان کرد: در مساله برق نیز با توجه به این که در ماه ‌های گرم سال، تعرفه مناطق گرمسیری برای قم محاسبه می‌ شود، قیمت برق برای مردم ارزان تمام می ‌شود.
وی با اشاره به هزینه ‌های سنگین تامین آب و برق، ضمن تشکر از حمایت‌ های رهبر معظم انقلاب در اجرای طرح انتقال آب به قم، بیان کرد: با توجه به موقعیت ویژه شهر مقدس قم در جهان اسلام، از دفتر مقام معظم رهبری در قم انتظار حمایت و پشتیبانی بیشتری داریم.
وی در ادامه بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف توسط مردم و سایر دستگاه‌ ها تاکید کرد و گفت: اگر مردم در مصرف همچنان رویه گذشته را ادامه دهند مشکلات زیادی در تامین آب و برق خواهیم داشت که این مساله برخلاف سیاست‌ های کلی نظام و اقتصاد مقاومتی است.
صادق پور با بیان این که فتواهای علما و مراجع عظام تقلید همواره اثرهای بسیار مثبتی در مساله صرفه‌ جویی و اصلاح الگوی مصرف داشته است، ابراز امیدواری کرد: همچنان با تاکیدهای علما و مراجع نسبت به لزوم صرفه ‌جویی، فرهنگ استفاده درست از آب و برق در جامعه نهادینه شود.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.