رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران، گفت: با برگزاری کلاس های آموزشی در راستای ایمنی کارگران، 9 درصد میزان خسارت در کارگاههای ساختمانی کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا،مهران فرصت در بیست و هشتمین جشنواره امتنان از کارگران گروه های کار و واحدهای نمونه استان که در سالن مجتمع اهل بیت ساری برگزار شد،اظهار داشت: در سال اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال با همت صادقانه کارگران میسر می شود.

وی افزود: کارگران به عنوان ستون فقرات جامعه در بخش تولید ،بار سنگین تولید را به دوش می کشند بنابراین حمایت از تولید داخلی و خودکفایی میسر نمی شود مگر با حضور و تلاش کارگران جامعه.

رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران به نقش اثرگذار کارگران در صنعت ساختمان به عنوان صنعت مهم در کشور اشاره کرد و گفت: افزایش کیفیت  صنعت ساختمان، افزایش بهره روی مصرف کنندگان را به همراه خواهد داشت.

وی توجه به اهمیت موضوع سلامت نیروی کار را از دغدغه های مهم در این حوزه برشمرد و عنوان کرد: توجه به مسائل بهداشت ایمنی محیط کار و توسعه و بهسازی وضع ایمنی و بهداشت کار در توسعه و روند رو به رشد جامعه اثر گذار خواهد بود.

صداقت با تأکید بر اجباری شدن آموزش کارگران درراستای افزایش ضریب ایمنی بیان کرد: استان مازندران در این حوزه 18 هزار کارگر را شناسایی و تحت آموزش سلامت و ایمنی قرار داد.

وی ،به راه اندازی دبیر خانه HEC "فناوری نوین ساختمان" در مازندران اشاره کرد و افزود: تفاهم نامه هایی نیزدررابطه با آموزش کارگران منعقد شده است که لازمه اجرایی شدن آن حمایت و پشتکار دستگاه های اجرایی را می طلبد.

صداقت با اشاره به چالش های ایمنی درکارگاههای ساختمانی ،گفت: عدم رعایت مسائل ایمنی بیشترین حوادث در کارگاه ها هستند که بخشی از آن از سوی کارفرما مورد اهمیت واقع نمی شود بخشی دیگر از کارگر است که لوازم ایمنی در کارگاهها استفاده نمی کنند.

وی ادامه داد: هرگونه بی احتیاطی و آسیب به کارگر سبب آسیب خانواده ها و جامعه می شود هر اتفاق ناگواری برای یک شخص می افتد جامعه هم درگیر این مسئله می شود بنابراین شعاررعایت امنیت باید اجرایی شود.

صداقت با بیان اینکه آموزش در راستای اهداف بهداشت حرفه ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ،گفت: چرا که آموزش صحیح سطح آگاهی افراد را بالاتر برده و فرهنگ ایمنی و بهداشت را در بین کارگران باز می کند. طبیعی است که کارگر هر چه قدر نسبت به ایمنی و مسائل مربوط به آن آگاه تر باشد کمتر ارتکاب به اعمال غیر ایمن می کند و همچنین افراد دیگر را نیز از انجام آن منصرف می کند.

وی به "بیمه مسئولیت مدنی مهندسی" در استان اشاره کرد و افزود:  طبق قوانین این بیمه چنانچه  خسارت هایی در کارگاههای ساختمان اتفاق افتد شرکت بیمه خسارت ناشی از حوادث را پرداخت کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران ، گفت:بیشترین حوادث کار در ارتفاع ،به دلیل رعایت نکردن ایمنی و سلامت  اتفاق می افتد ، بنابراین امنیت کاری باید از مهمترین دغدغه های جامعه محسوب شود.

وی افزود: با برگزاری کلاس های آموزشی در راستای ایمنی کارگران، 9 درصد میزان خسارت در کارگاههای ساختمانی کاهش یافته است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.