به گزارش ایرنا، احد جمالی روز چهارشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، با اشاره به شرایط کنونی منطقه و جهان اظهار داشت: امروز وجهه فاشیستی آمریکا در دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید این کشور نمود عینی پیدا کرده است.
وی، خط و نشان های دولت آمریکا برای ایران را مورد اشاره قرار داد و افزود: آمریکا نظام اسلامی را دشمن اصلی خود می داند، چراکه این نظام بزرگترین حکومت شیعی در جهان و همچنین الگویی برای مسلمانان و حتی آزادگان دنیا محسوب می شود.
رئیس ستاد انتخابات قم همچنین خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی رهبر معظم انقلاب نسبت به حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید دارند و مراجع تقلید و عقلای کشور همه تلاششان بر مشارکت جمعی است، از این رو باید با خلق حماسه سیاسی بی نظیری دیگر، مشت خود را بر دهان ابرقدرت ها بکوبیم.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روز جمعه 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد حماسه آزادسازی خرمشهر افزود: عملیات آزدسازی خرمشهر، حماسه ای عظیم در تاریخ کشور و انقلاب اسلامی است.
جمالی با بیان این که هیچ یک از کارشناسان نظامی جهان با توجه به نابرابری های موجود بین ایران و عراق به لحاظ برخورداری از امکانات، سلاح و تجهیزات به هیچ وجه پیش بینی آزادسازی خرمشهر را نمی کردند، افزود: روحیه جهاد، شهادت و ایثار رزمندگان اسلام تمامی برآوردهای آنها را از نتیجه جنگ برهم زد و خرمشهر تنها بواسطه عشق و علاقه مردم به میهن و آب و خاک خویش از چنگال متجاوزان آزاد شد.
وی با اشاره به ضرورت تبیین واقعیت های دفاع مقدس برای نسل جدید، گفت: انتشار آثار مرتبط با جبهه و جنگ خدمتی بزرگ به حماسه آفرینان آن دوران و همچنین انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به این که عملیات آزادسازی خرمشهر، تنها فتح بخشی از خاک کشور نبود، افزود: این رویداد تاریخی فراموش نشدنی، بیش از هر چیز بیانگر درس عزت، سرافرازی و نپذیرفتن ظلم و زور مستکبران به همه ملت های جهان است.
جمالی همچنین با بیان این که امسال و با توجه به برگزاری انتخابات و نزدیکی به ماه مبارک رمضان، برنامه های بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر بین روزهای دوم تا پنجم خردادماه تدارک دیده شده است، افزود: همه دستگاه و نهادهای مختلف باید برنامه های خود برای این ایام را حول محور این ستاد و همچنین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به عنوان دبیر اجرایی آن زمان بندی و تنظیم کنند.
شهر خرمشهر که در آبان سال 1359 به اشغال نیروهای متجاوز بعثی درآمده بود، در تاریخ سوم خرداد 1361 در جریان عملیاتی موسوم به بیت المقدس آزاد شد.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.