به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این نشست که مدیران مسئول رسانه های استان در آن حضور داشتند، گفت: رسانه ها، نقش مهم و بسیار تاثیرگذاری در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی میان قشرهای مختلف مردم برعهده دارند و می توانند میزان مشارکت آحاد جامعه در انتخابات را گسترش دهند.
سید موسی حسینی کاشانی بیان کرد: در ایام تبلیغات انتخاباتی، مدیران مسئول رسانه های استان باید بیش از پیش مراقب مطالبی که منتشر می کنند باشند تا در این زمینه تخلفی به جود نیاید.
وی ادامه داد: رسانه ها براساس وظایف ذاتی خود، قبل از انتشار مطالب باید از صحت و درستی آن اطمینان لازم را داشته باشند، چراکه مسئولیت هر گونه سهل انگاری در این رابطه برعهده خود آن هاست.
همچنین در این نشست معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم، گفت: در برخوردهای قانونی با تخلفات انتخاباتی، تفاوتی میان تخلف در فضای حقیقی با فضای مجازی نیست و با متخلفان بر اساس قانون رفتار خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی افزود: نامزدهای انتخاباتی باید مراقب باشند تا افرادی به نام آن ها در فضای مجازی دست به انجام کارهایی نزنند که مصداق تخلف در تبلیغات انتخاباتی است، چراکه در این صورت باید در برابر قانون پاسخگوی عملکرد خود باشند.
وی ادامه داد: آزادی رسانه ها نباید باعث شود که هر مطلبی را بدون درنظر گرفتن جوانب مختلف آن منتشر کنند؛ در جامعه اسلامی باید صداقت در خبر رسانی در اولویت برنامه های رسانه ها قرار گیرد و حرمت افراد در نقل قول ها حفظ شود.
وی بیان کرد: کارکنان دستگاه های اجرایی به هیچ عنوان نمی توانند در ساعت اداری به انجام فعالیت های انتخاباتی بپردازند، چراکه این کار جرم است و پیگرد قانونی در پی دارد.
در این نشست اصحاب رسانه و مدیران مسئول روزنامه ها و نشریات استان قم ضمن آشنایی با قوانین مرتبط با تبلیغات در ایام انتخابات، بر تعامل برای برگزاری انتخاباتی پرشور تاکید کردند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.