به گزارش ایرنا، رئیس پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا در این همایش گفت: نیروی انتظامی برای مشارکت سایر ارگان ها در تحقق امنیت پایدار نهایت تلاش خود را به کار گرفته است.
سردار هادی شیرزاد افزود: امنیت مقوله ای نیست که نیروی انتظامی بتواند به تنهایی از آن حفاظت کند، بلکه هر فردی در جامعه برای برقراری امنیت پایدار سهمی دارد که باید به آن عمل کند.
همچنین رئیس پژوهشکده جغرافیای انتظامی در این همایش گفت: نیروی انتظامی به سمت تحقق گفتمان امنیت پایدار با مشارکت همه قشرهای جامعه حرکت می کند و در این مسیر به دنبال بهره مندی از نظرهای علمی و کارشناسی است.
محمد حسن جعفریان با اشاره به این که تامین امنیت در مناطق مختلف شهرها از اهمیت یکسانی برخوردار نیست، افزود: تامین امنیت بخش مرکزی شهر به دلیل این که در کانون تبادل های تجاری، سیاسی و اجتماعی قرار دارد از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است و هر حادثه ای در این مناطق پیامدهای گوناگونی را درپی خواهد داشت.
وی ادامه داد: برای مثال ابعاد مختلف حادثه پلاسکو به دلیل آن که در مرکز شهر و در کانون رفت و آمد مردم تهران قرار داشت، بسیار مورد توجه رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفت و مردم به سرعت در جریان زوایای مختلف حادثه قرار گرفتند.
روز پنجشنبه سی ام دیماه سال گذشته، ساختمان بزرگ تجاری پلاسکو دچار آتش سوزی شد و با وجود همه تلاش های آتش نشانان این ساختمان در ساعت 11 و 30 دقیقه صبح فرو ریخت، متاسفانه در این حادثه 16 آتش نشان به همراه پنج تن دیگر جان باختند.
عضو هیات علمی دانشگاه پردیس فارابی تهران نیز در این همایش گفت: داشتن سرمایه اجتماعی از جمله مهمترین عوامل برای پیشگیری از وقوع جرایم در جامعه است.
حسین زارعی متین افزود: میان سرمایه اجتماعی با کاهش آسیب ها و ناهنجاری ها در جامعه رابطه مستقیم وجود دارد و پلیس جامعه محور برای تحقق امنیت پایدار باید از ابزار سرمایه اجتماعی برای پیشگیری از وقوع جرم به بهترین صورت استفاده کند.
همایش «سهم من در امنیت و آرامش» و همچنین جلسه شورای اداری استان قم با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سید مهدی صادقی استاندار قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم و جمعی دیگر از مسئولان ملی و استانی در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد.
در این همایش از مجموعه مقاله های برگزیده و همچنین مجموعه ای مکتوب با عنوان نظام واره مقابله با آسیب های اجتماعی رونمایی شد؛ در این نظام واره، سهم همه دستگاه ها برای تامین امنیت و آرامش مشخص شده است. تقدیر و تشکر از دستگاهایی که در تامین امنیت استان قم نقش فعالی را ایفا کرده اند از دیگر برنامه های این همایش بود.
همایش سهم من در امنیت و آرامش، کاری مشترک توسط پلیس قم، استانداری قم و دانشگاه آزاد اسلامی است که فعالیت های مربوط به برگزاری این همایش از حدود یک سال پیش در شهر مقدس قم آغاز شد.
فراخوان مقاله های این همایش در محورهای امنیت اجتماعی، اخلاقی، روانی، اقتصادی، فضای مجازی و حقوقی، سال گذشته انجام و بیش از 100 مقاله به دبیرخانه همایش از سراسر کشور ارسال و30 مقاله حائز امتیازهای برتر شد.
گفتمان سازی برای سهم پذیری سازمان ها در جهت ایجاد امنیت و آرامش، اجتماعی کردن فضای کنترل جرم، واکنش هدفمند به نشانگاه های آسیب پذیر، توسعه سامانه های امنیت هوشمند، تبیین نظام واره جرایم و آسیب های اجتماعی و به کارگیری استعدادهای مردم نهاد برای امنیت و آرامش از جمله اهداف برگزاری این همایش بود.
7405 / 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.