به گزارش ایرنا از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از مدرسان و علمای حوزه علمیه نجف در سالن محراب حرم مطهر افزود: رسالت حوزه های علمیه و علما و بزرگان آن نسبت به دوران های گذشته، بیشتر و سنگین تر است.
وی گفت: در سال های گذشته، علمای حوزه علمیه نجف به دلیل حاکمیت طاغوت در عراق، امکان تأثیرگذار بودن در امور حکومتی را نداشتند به طوریکه حتی در ارتباط داشتن با مردم بسیار محدود بودند و هر کس که به دنبال دخالت در سرنوشت مردم بود، گرفتاری در زندان طاغوت و یا حتی شهادت در انتظار او بود.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: در گذشته حوزه علمیه نجف تحت زعامت علما و مراجع تقلید، بار اصلیشان درس دادن و درس خواندن، تشکیل حلقه های تدریس و تألیف کتاب بود و اجازه ای برای حضور در مجامع و برنامه ها و کارهای حکومت و سایر شهرهای عراق را نداشتند.
وی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری شاگرد حوزه های علمیه مکتب اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) علیه حکومت شاه قیام کردن و این حکومت را که نماد غده سرطانی در منطقه بود، نابود ساخت و ملت ایران را با هم متحد نمود.
آیت الله سعیدی با بیان این که مشابه این حرکت در عراق و به رهبری حضرت آیت الله سیستانی و سایر مراجع تقلید این کشور به وجود آمد و طاغوت بزرگ این کشور سرنگون گردید، اظهار داشت: امروز علما و مراجع و طلاب حوزه علمیه قم در کنار جلسه های درس، در جبهه های جهاد و مبارزه با داعش و کفار و مخالفان مکتب اهل بیت(ع) حضور فعال دارند.
7404/ 6133/ تنظیم کننده: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.