به گزارش ایرنا، در این اجلاسیه که با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، نمایندگانی از بیوت مراجع تقلید و جمعی از علما و فضلا ترتیب یافت، مدیر حوزه علمیه استان قم در سخنانی اظهار داشت: امروز حوزه های علمیه باید پاسخگوی تمامی نیازهای نظام اسلامی در ابعاد و عرصه های گوناگون باشد و این از مهمترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید است.
حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال ابراز امیدواری کرد که بتوانیم هرچه ببیشتر و بهتر زمینه ایجاد توجه به مسائل و نیازهای جدید و رویکردهای نوین در عرصه فقه با محوریت نیازهای روز جامعه را فراهم بیاوریم.
دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این مراسم با بیان این که توسعه فقه به معنای توسعه اجتهاد فقهی است، اظهارداشت: هر عملی در هر حوزه فردی و اجتماعی، ریشه و جنبه فقهی دارد و همه قشرهای مردم به فقه نیاز دارند.
حجت الاسلام والمسلمین علی رحمانی سبزواری با اشاره به این که اجتهاد به 2 شکل فقهی و اصولی وجود داشته و هنگامی که سخن از توسعه فقه به میان می آید، باید به فکر توسعه اصولی نیز باشیم، گفت: در هزار سال گذشته فقهای شیعه در تعمیق مسائل فقهی پیشروی کرده اند و ثمره آن تراث بزرگ شیعه است، اما امروزه فقه باید نیازها و مسائل جدید جامعه را نیز پاسخگو باشد.
در این مراسم همچنین از صاحبان پنج مقاله برتر در موضوع توسعه مباحث فقه از میان 32 مقاله رسیده به این اجلاسیه با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل بعمل آمد.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.