به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی شامگاه دوشنبه در مراسم تجلیل از مبلغان طرح آرامش بهاری نوروز 96 که در سالن همایش‌های امامزاده شاه سید علی(ع) برگزار شد، طرح آرامش بهاری را بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور برشمرد و اظهار داشت: در زمان شکل‌گیری این طرح عده‌ای اجرایی شدن آن را محال می‌دانستند و گمان می‌کردند انجام پروژه‌ای در این سطح در کشور امکان‌پذیر نیست، حال‌ آنکه شاهد موفقت چشمگیر این طرح در نوروز سال جاری بودیم.

وی با بیان اینکه این طرح با همت و تلاش بسیاری از افراد محقق شده است، افزود: این طرح پایه فرهنگی دارد و کار فرهنگی قابل‌اندازه‌گیری و سنجش نیست، اما قطعاً محاسنی دارد که به مرحله بروز می‌رسد.

شرفخانی با اشاره به اینکه در نوروز سال 95 از اجرای این طرح در 8 استان بازدید کرده است، عنوان کرد: در نوروز امسال نیز شهرهای 7 استان کشور را بازدید کرده و عملکرد خیمه‌های معرفت را بررسی کردم تا بازتاب این طرح را در میان مردم مشاهده کنم که راضی بودند.

وی با اشاره به اینکه حدود یک‌ میلیون و 400 هزار نفر در طرح آرامش با روحانیون گفت‌وگو کرده‌اند ادامه داد: اگر این گفت‌وگوها از 400 هزار خانواده نیز گرهی را بازکرده باشد می‌توان گفت رویداد فرهنگی بزرگی در ایام نوروز در کشور رخ‌ داده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه در ایام نوروز حدود 2 هزار مورد بازرسی انجام‌شده است گفت: بازتاب رفتار مبلغان در میان اقشار مختلف جامعه بسیار مثبت ارزیابی شد و تلاش دشمن به‌منظور ایجاد دیوار میان جوانان و روحانیون بی‌نتیجه ماند.

وی میزان وقف در ایام نوروز را برابر با موقوفات انقلاب تا سال 89 دانست و گفت: اثرگذاری این طرح به حدی بوده که در این ایام 190 مورد وقف به ثبت سامانه رسیده است و این در حالی است که میزان کل موقوفات از ابتدای انقلاب تا سال 89 تنها 200 مورد بوده است.

شرفخانی با بیان اینکه حدود 3 هزار نفر در ایام نوروز در بقاع امامزادگان اسکان داشتند اظهار داشت: در بیش از هزار آستان مقدس نیز از مسافران پذیرایی شده است همچنین در 565 بقعه محصولات فرهنگی به فروش رسیده است.

وی با تأکید براینکه تأثیرگذاری مبلغان در ایام نوروز از رسانه ملی بیشتر بوده است گفت: روحانیون در این ایام با حدود یک‌ میلیون نفر تبلیغ چهره به چهره داشته‌اند بنابراین این دوره‌ها باید با کیفیت بیشتر استمرار یابد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620389
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.