عبدالله میرابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درقم، با تأکید براینکه کاهش تولید پسماند نیازمند همکاری دستگاه‌ها و لحاظ  رویکردهای فرهنگی است، اظهار داشت: مشارکت شهروندان در بازآفرینی پسماند بیشتر شده و تعداد خودروهای پسماند خشک نیز افزایش‌یافته است، به‌گونه‌ای که میزان تحویل پسماند خشک از درب منازل به‌صورت روزانه از سه تن به حدود 23 تن در پایان سال گذشته رسیده است.

وی با اشاره به اینکه درازای هرگونه پسماند خشک هدایایی اهدا می‌شود، گفت: امتیازها به این گونه است که برای هر مشارکت، برگه‌های امتیاز و برای هر 100 امتیاز نیز کارت طلایی در نظر گرفته‌شده است، قرعه‌کشی نیز در ابتدای  هرماه برگزارشده و هدایا با توجه به میزان کارت طلایی اعطا می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: متأسفانه افراد دوره‌گرد مخل نظام بهداشتی و مالی شهر شده و به این چرخه آسیب می‌زنند.

وی بابیان اینکه قرار است ده غرفه در ابتدای سال جاری به مجموع غرفه‌های جمع‌آوری پسماند اضافه شود، بیان کرد: همچنین قرار است 12 غرفه سیار نیز ایجاد شود، بااین‌وجود اگر چشم‌انداز شهروندان تنها نگاه زیست‌محیطی در این امر باشد، بسیار تأثیرگذارتر است.

احتمال بارش باران در قم

یحیی زارع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم با اشاره به وضعیت آب‌وهوای قم در چند روز آینده، اظهار داشت: برای امروز یکشنبه، احتمال بارش باران پیش‌بینی می‌شود، و رطوبت نسبی هوا 78 درصد است.

وی بابیان اینکه سرعت باد 7 کیلومتر بر ساعت است، افزود: سمت باد جنوب شرقی است، حداقل دمای هوا امروز 14 و حداکثر به26 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

زارع با اشاره به اینکه فردا دوشنبه هوای قم ابری همراه با بارش باران و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود، بیان کرد: کمینه دما فردا 14 درجه سانتی‌گراد و حداکثر 25درجه خواهد بود.

وی وضعیت هوای قم در روز سه‌شنبه را مورداشاره قرار داد و ادامه داد: هوای قم در این روز کمی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی همراه با وزش باد است، حداقل دما در روز سه‌شنبه 13 و حداکثر به 28 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی قم بابیان اینکه روند کاهش دما از امروز در قم شروع‌شده است، تصریح کرد: در چند روز آینده دمای هوا تغییر زیادی ندارد و به دلیل بارش باران، مشکلی در رابطه با آلودگی هوا نداریم.

کارگاه تخصصی غدیر پژوهی برگزار می‌شود

زمان و مکان برگزاری ادامه کارگاه تخصصی غدیر پژوهی، که ویژه تربیت استاد با موضوع «شیوه‌های اثبات مکتب ولایت بر اساس منابع معتبر شیعه و اهل سنت» بوده از سوی معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم و با همکاری بنیاد بین‌المللی غدیر برگزار می‌شود، اعلام شد.

 این کارگاه، پنج‌شنبه‌ها از ساعت 8 صبح در تاریخ‌های 31  فروردین‌ماه و 7 اردیبهشت‌ماه در  مدرسه علمیه گلپایگانیو در تاریخ‌های 14 و 21  اردیبهشت‌ماه در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618540
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.