به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حمیدرضا سانگرد ظهر امروز در چهارمین جلسه کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد، از ایجاد فضایی به مساحت 13 هزار مترمربع برای اشتغال زندانیان خبر داد و اظهار داشت: این فضا ظرفیت اشتغال 1500 مددجو را دارد که در این راستا تاکنون 500 نفر از زندانیان مشغول به کار شده‌اند.

مدیر بنیاد تعاون، حرفه آموزی و صنایع زندانیان استان قم با بیان اینکه تولیدات زندانیان قم در زمینه مبلمان شهری نه تنها نیاز استان که در حال حاضر نیاز بسیاری از شهرداری‌های دیگر شهرها را نیز تامین می‌کند افزود: ایجاد زمینه‌های شغلی در رشته‌های تسبیح سازی، خیاطی، فلزات و استاتیک، قالی بافی، گره چینی و... فرصتی برای درآمدزایی و اشتغال زندانیان فراهم کرده است.

وی ادامه داد: صنعت تولید تسبیح از هسته زیتون که زمینه اشتغال بیش از 100 نفر را در زندان‌های استان فراهم کرده، قابلیت افزایش اشتغال برای 500 نفر دیگر را نیز دارا است.

به گفته سانگرد، در حال حاضر در کارگاه‌های فلز و استاتیک 50 نفر، خیاطی 40 نفر، قالی بافی 30 نفر، نجاری 25 نفر، گره چینی 30 نفر و صنایع دستی 70 نفر مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618453
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.