به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رسول ابراهیمی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش با حضور شخصیت های کشوری و مسئولان استانی در سه بخش تبیین اهداف و راهکارهای آینده مدارس علمیه، برگزاری کمیسیون ها و استفاده از نظرهای مدیران ترتیب می یابد.
وی افزود: روز اول اجلاس در ساختمان یاوران مهدی(عج) و روزهای بعدی در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار خواهد شد.
به گفته وی، کمیسیون زن، ازدواج و تحکیم بنیان های خانواده، کمیسیون باورهای دینی، کمیسیون خانواده و صیانت اخلاقی، کمیسیون خانواده و فضای مجازی، کمیسیون خانواده و تولید ومصرف و کمیسیون سلامت جسم و روان از جمله کمیسیون هایی است که در این اجلاس به بحث و تبادل نظر می پردازند.
وی با اشاره به این که 99 درصد مدارس علمیه خواهران توسط خیران و هیات امنا ساخته و مدیریت می شود گفت: در کل 466 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد 396 مدرسه در سطح 2(کارشناسی)، 61 مدرسه در سطح سه( کارشناسی ارشد) و 10 مدرسه در سطح چهار(دکتری) فعال است.
معاون ارتباطات و امور حوزه های علمیه خواهران افزود: 63 هزار تن طلبه در این تعداد حوزه های علمیه سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 37 هزار بانوی مبلغ فعالیت می کنند.
وی بیان داشت: همچنین 35 هزار بانوی طلبه از حوزه های علمیه فارغ التحصیل شدند.
ابراهیمی با بیان این که برنامه های مختلف پژوهشی و فرهنگی برای بانوان طلبه برگزار می شود گفت: 135 مدرسه قرآنی زیر نظر مدارس علمیه فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: 370 هسته پژوهشی در بیش از 200 کانون فرهنگی، 41 انجمن پژوهشی و 530 کرسی آزاد اندیشی تاکنون در حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار شده، ضمن این که هفت هزار وبلاگ توسط بانوان طلبه در فضای مجازی ایجاد شده است.
دبیر اجرایی اجلاس سراسری مدیران و موسسان حوزه های علمیه خواهران نیز در این نشست خبری گفت: این اجلاس در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضوع حوزه انقلابی، آسیب های اجتماعی، اقدام و عمل برگزار می شود.
حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا بیان داشت: در این اجلاس به راهکارهای ورود حوزه های علمیه در کاهش آسیب های اجتماعی و گسترش برنامه های فرهنگی و قرآنی پرداخته می شود.
به گفته وی، 277 امام جمعه موسس حوزه های علمیه خواهران هستند.
دبیر اجرایی اجلاس سراسری مدیران و موسسان حوزه های علمیه خواهران ابراز داشت: همچنین مهدهای دینی با استفاده از ظرفیت بانوان طلبه فارغ التحصیل راه اندازی می شود تا کودکان از سنین کم با مباحث دینی و قرآنی آشنا شوند.
حوزه های علمیه خواهران در سال 1375 تاسیس شد.
/8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.