به گزارش ایرنا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی دوشنبه شب در آئین جشن میلاد حضرت علی (ع)و تجلیل از پدران شهیدان در مجتمع فرهنگی امام خمینی قم اظهار داشت: به دلیل فراوانی این فضایل حتی برای بزرگان و اولیای دین نیز مجال و فرصتی برای تبیین آنها نیست.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) که توسط خلیفه دوم مسلمانان روایت شده است، گفت: از آن حضرت نقل است اگر همه آسمان و زمین را در یک کفه ترازو و ایمان علی را در کفه دیگر بگذاریم کفه ای که ایمان علی در آن است، سنگینی می کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کسانی که در راه خدا شهید شدند نیز ایمانشان فوق العاده است، و ایمان شهید نسبت به خدا بیش از هر ویژگی دیگر آن مورد توجه قرار می گیرد، چرا که شهید قیامت و بهشت و جهنم را می بیند و دستورها و فرامین الهی نیز برای او خیلی روشن است.
وی با تاکید بر اینکه شهیدان گوی سبقت را از دیگران ربودند و رفتند، خطاب به والدین شهدا خاطرنشان کرد: نباید فکر کنید، جنگ هشت ساله و دفاع مقدسی واقع شد و فرزندان شما رفتند و شهید شدند، خدا بندگان خاص خودش را دعوت می کند و شما یک چنین سرمایه هایی را تحویل اسلام دادید.
آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه بهشت دری دارد که ورود از آن مختص اولیای خاص پروردگار و همچنین شهیدان است، از این رو خداوند شهیدان را از میان بهترین بندگان خود گلچین کرده است، تصریح کرد: وقتی شهدا از میان ما می روند، از برکت وجود آنها محروم می شویم، به همین علت هیچ خانواده شهیدی نباید نسبت به عظمت کاری که شهدا انجام دادند، کم توجهی کند، آنها تحت تاثیر ایمان حضرت علی(ع) وارد میدان جنگ شدند.
وی افزود: خون هر شهیدی که بر زمین ریخته می شود، و او به مقام های بالایی می رسد، پدران و مادران آنها نیز برای این امانتی که تحویل اسلام دادند، بیمه می شوند، اما بقیه جامعه مسئولیت سنگینی پیدا می کنند.
عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه تکریم خانواده معظم شهیدان باید فراتر از امور اداری به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود، گفت: ما باید این مساله را در جامعه بیشتر مورد توجه قرار دهیم، و فکر نکنیم یک فردی به جبهه رفته، دفاع کرده و سپس شهید شده حال اگر یک تبریکی به خانواده اش بگوییم این برای تکریم از او کافی است، در حالی که اگر تنها ذره ای از ایمان در وجودمان باشد در برابر هر قطره ای از خون شهدا که بر زمین جاری می شود باید به خود بلرزیم.
این مراسم به همت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم ترتیب یافته بود.
7403/ ۶۱۳۳/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.