آیت‌الله سید هاشم بطحایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با گرامیداشت مسیر شهدای راه حق و حقیقت اظهار داشت: قدرت استعماری یک غده سرطانی است که در پیکره بشریت پیدا شد و این پیکره را همواره آزار می‌داده و منشأ اصلی آن انگلستان و به دنبال آن آمریکا و غرب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری دو ضلع اروپا و آمریکا را دو منشأ شومی دانست که مانع رشد و ترقی بودند و گفت: قبل از انقلاب، کشور ما در دست دو کشور انگلیس و آمریکا قرار داشت و در تمامی ابعاد راه ترقی ملت ایران را بسته بودند، تا قبل از آمریکا، انگلیس در ایران جای پای خود را محکم کرده بود و بعد از آن کشور به دست آمریکایی‌ها داده شد.

وی افزود: با قیام ملت ایران، دست روباه پیر انگلیس و همچنین دست دولت شرور و جنایتکار آمریکا بسته شد، ملت به خود آمد و این دل و جرئت به ملت ایران داده شد که می‌توان هر کاری را انجام داد.

آیت‌الله بطحایی با تأکید بر اینکه امروز ملت ایران مردانه روی پا ایستاده است، تصریح کرد: امروز صنعت هسته‌ای که کاربردهای گوناگون دارد، توانست به موقعیت قابل قبولی دست یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ملت ایران به حکم مسلمان بودن و به تبعیت از پیامبر اکرم(ص) و ائمه (ع) اهل بمب هسته‌ای نبوده و نخواهند بود، بیان کرد: مقابله‌به‌مثل دستور دینی ما است، و ملت شریف ایران نیروی‌های مسلح قوی و متدینی دارد، از همین رو ما هم اهل بمب اتمی و بمباران شیمیایی نیستیم.

وی با تأکید بر اینکه دانشمندان هسته‌ای ما معتقدانه در این عرصه واردشده‌اند و آن‌ها اعتقادی به سبک‌مغزان انگلیسی و آمریکایی نخواهند داشت، گفت: در حال حاضر سرمایه‌دار بی‌عقلی که نه عقل معاش و نه تدبیر درستی دارد در آمریکا قدرت را به دست گرفته است.

آیت‌الله بطحایی بابیان اینکه دانشمندان ما در بخش‌های دیگر به دستاوردهای چشمگیری دست‌یافته‌اند و به نقطه اوج دست رسیده‌اند، گفت: دشمنی آمریکایی‌ها با ما قابل‌حل نیست چراکه مردمانی غاصب و آدم کش سردمدار آمریکا هستند، و در بحث هسته‌ای آنچه منظور همه‌جانبه ایران است به دست نیامده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه در بحث هسته‌ای لااقل نباید آنچه به دست آورده‌ایم را از دست بدهیم، تصریح کرد: موفقیت‌ها نسبی است و دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای مخلصانه در حال تلاش هستند، تا آنجا که تلاش آن‌ها دشمنان را به شگفتی انداخته‌اند.

وی در پایان با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا گفت: مردم در انتخابات پیش رو برای حفظ خون شهدا و حفظ آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده و فردی را که به مسائل و دردهای جامعه آگاه است بدون گرایش‌های جناحی انتخاب کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611358
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.