به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله محسن اراکی امشب در همایش اندیشه سیاسی شهید صدر که در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفای حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به خدمات علمی برجسته شهید صدر اظهار داشت: یکی از برجسته‌ترین مباحث علمی شهید صدر مبحث فقه النظام است.

 وی بابیان اینکه ازجمله مهم‌ترین مباحث شهید صدر در تفکر سیاسی، قانون مدنی است، افزود: از این قانون پرمایه شهید صدر بسیاری از احکام اسلامی ازجمله مبحث اقتصادی و عدالت اجتماعی قابل استنباط است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب بابیان اینکه شهید صدر از مجموعه مفاهیمی که در علوم مختلف ریشه دوانده به عنوان مذهب یا مکتب یاد می‌کرد، تصریح کرد: مکتب در نگاه شهید صدر یعنی آنچه که باید باشد و علومی که در دیگر شاخه‌ها از آن استفاده می‌شود در حکم هسته‌‌ است.

وی با اشاره به پایه علمی عمیق شهید صدر، گفت: یکی از مهم‌ترین و غنی‌ترین مباحث سیاسی شهید صدر مبحث فقه النظام است، که فقه انسان کلان است با تمامی آثاری که برآن مترتب است.

 آیت الله اراکی با اشاره به اندیشه‌های سیاسی شهید صدر، خاطر نشان کرد: حاکم در نگاه شهید صدر یعنی که کسی که توانایی اجرای احکام الهی را در جامعه داراست، و می‌تواند فضای جامعه را سالم نگه دارد.

 دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب با انتقاد از بی‌توجهی‌ها نسبت به آثار شهید صدر، تصریح کرد: متاسفانه هنوز هم آن‌طور که بایدوشاید شهید صدر در حلقه‌های علمی حوزه‌های علمیه شناخته‌شده نیست و کتاب‌های این عالم مجاهد مهجور مانده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611118
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.