به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، دومین جلسه هماهنگی هیئت‌های نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان قم با حضور نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، عضو هیئت مرکزی شورای اسلامی انتخابات کشور و دیگر مسئولان ظهر امروز در اتاق جلسات استانداری برگزار شد.

عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی انتخابات در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد به‌منظور بررسی دقیق مسائل ریز انتخابات، اظهار داشت: با توجه به اینکه مبنای انتخابات در کشور قانون اساسی است، بنابراین باید تماماً در چارچوب قوانین عمل کنیم.

فرهاد تجری با تأکید براینکه سلیقه‌های شخصی و تفکرات سیاسی نباید در قضاوت‌های انتخاباتی تأثیرگذار باشد، افزود: این مهم یکی از معضلات و آسیب‌هایی است که از وقوع آن در انتخابات جاری باید جلوگیری شود.

هیچ فرد آلوده به وابستگی جریانی نباید وارد نظام جمهوری اسلامی شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه مسلمان‌ها مقلد بوده و نباید براساس نظرات شخصی در انتخابات عمل کنند، افزود: ما اگر بنابر ذائقه خود در انتخابات عمل کنیم، اشتباه کرده‌ایم، چراکه برای اقدامات مهمی چون نظارت باید حجت شرعی داشته باشیم، بنابراین موظفیم زمینه ورود افراد شایسته را در این زمینه فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ذوالنور در این جلسه با تأکید براینکه نظارت بر انتخابات شورای اسلامی درواقع فیلترینگ انتخابات است، گفت: هیچ میکروبی نباید وارد نظام جمهوری اسلامی شود، و لازم است از ورود کسانی که بیماری‌های واگیرداری چون آلودگی وابستگی جریانی، آلودگی فکری، آلودگی عدم تناسب با نظام و غیره را دارند جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: این افراد سبب انتشار میکروب‌های آلوده می‌شوند و درمجموع به مردم و نظام ظلم می‌کنند، و تنها افرادی می‌توانند در این بستر حضور یابند که تابع قانون اساسی و مطیع ولایت باشند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تأکید براینکه هیئت نظارت وظیفه سخت و طاقت‌فرسایی را بر عهده دارند، اظهار داشت: رأی مردم بسیار مهم است و حق‌الناس به شمار می‌رود، بنابراین برای حفظ آن‌ها باید تلاش کرد.

انتخابات حق‌الناس مردم است

احمد امیرآبادی فراهانی انتخابات را حق‌الناس مردم و کاندیداها برشمرد و تأکید کرد: با توجه به اینکه حفظ آبروی کاندیداها و رأی مردم حق‌الناس است بنابراین تمامی مسئولان باید با هماهنگی در راستای تحقق این مهم تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای انتظامی و دستگاه قضایی نیز باید برای رفع مشکلات فضای مجازی تلاش کرده و از بروز تخلف در این فضا جلوگیری کنند، چراکه تبلیغات باید به‌گونه‌ای باشد که خلاف قانون نباشد.

پایبندی به قوانین باید در برگزاری انتخابت رعایت

استاندار قم نیز در این جلسه بابیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری حساسیت بیشتری نسبت به انتخابات شورای اسلامی دارد، افزود: امیدواریم این انتخابت نیز به‌خوبی برگزار شود، همان‌گونه که انتخابات سال گذشته توانست بهترین انتخابات در کشور باشد.

مهدی صادقی با تأکید براینکه انتخابات شورای اسلامی با کاهش 8 نفری همراه است، عنوان کرد: با توجه به افزایش میزان داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، باید وظیفه خود را برای برگزاری صحیح این انتخابات به‌درستی انجام داده و زمینه ورود افراد مؤثر و شایسته را فراهم کنیم.

وی با اشاره به‌ضرورت مشاهده قانون در نحوه برگزاری انتخابات، ادامه داد: پایبندی به قوانین باید در برگزاری انتخابت رعایت شده و به‌منظور تحقق این مهم، لازم است همه اقدامات باید در چارچوب قوانین صورت گیرد.

فرماندار قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در روز 30 اسفندماه انجام شد، اظهار داشت: هیئت نظارت بر انتخابات شورای استان از 28 اسفندماه فعالیت خود را آغاز کرده و آمارها را به‌صورت دقیق و مستمر اعلام کرده است.

وی بابیان اینکه ثبت‌نام انتخابات جاری نسبت به دوره گذشته، بیش از بیست درصد رشد داشته است، افزود: با توجه به تعطیلی دستگاه‌ها در ایام نوروز و افزایش میزان ثبت‌نامی‌ها، وظایف هیئت نظارت نیز سخت‌تر و سهمگین‌تر شده است.

حجت‌الاسلام محمدجواد وافی رئیس هیئت نظارت شهرستان قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اعضای نظارت باید چندین بار قوانین و آیین‌نامه را مرور کنند، اظهار داشت: موارد قانونی نسبت به دوره‌های گذشته تغییر کرده و لازم است اعضا برای اجرای هر چه‌بهتر وظایفشان به قوانین جدید کاملاً واقف باشند.

ضرورت مقابله قانون‌مند با تخلفات انتخاباتی

رئیس هیئت بازرسی هیئت عالی نظارت بر استان قم با اشاره به اینکه مجموعه بازرسی اقداماتی را از ابتدا انجام داده است، اظهار داشت: مباحث به‌صورت مستمر در حال رصد شدن است و سامانه‌ای نیز به این منظور طراحی‌شده است که به‌زودی معرفی می‌شود.

طلایی رئیس هیئت بازرسی هیئت عالی نظارت بر استان بابیان اینکه شبکه‌های اجتماعی شرایط بدی را برای مجموعه به وجود آورده‌اند، گفت: گزارش‌هایی مبنی بر تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی به دست رسیده است که باید شناسایی و چگونگی مقابله با آن‌ها به شیوه‌ای قانون‌مند صورت بگیرد.

وی با تأکید براینکه اطلاع‌رسانی و برخورد به‌موقع شیوه مناسبی برای جلوگیری بروز تخلفات این‌چنینی به شمار می‌رود، تصریح کرد: این‌گونه مسائل در انتخابات اهمیت بسیاری دارد که امیدواریم با راهنمایی و مشارکت مسئولان برطرف شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609054
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.