به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ هادی دیده‌ور اظهار داشت: در پی تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی110 مبنی بر پرسه زنی فردی با یک دستگاه خودرو پراید دریکی از محلات قم بلافاصله اکیپ گشت به محل مذکور اعزام شدند.

وی گفت: با حضور مأموران و استعلام از خودرو وی سرقتی بودن آن محرز و خودرو به همراه متهم به کلانتری 14 منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قم افزود: در بازرسی از خودرو نامبرده 29 قلم اموال شامل عابر بانک های متعدد از افراد مختلف، مدارک هویتی و تعدادی ضبط و پخش خودرو کشف شد.

وی گفت: در ادامه با استعلام از بانک‌های اطلاعاتی مالکان اموال مکشوفه شناسایی و اموال نیز تحویلشان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قم بابیان اینکه سارق اعتیاد به مواد مخدر داشته و در تحقیقات به 6 فقره سرقت اعتراف کرده است، گفت: متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

شهرک‌های صنعتی شکوهیه و سلفچگان قم در اولویت حمل‌ونقل ریلی استان قرارگرفته‌اند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم در دیدار با مدیرکل راه‌آهن قم، اظهار داشت: توسعه شبکه ریلی و ارائه خدمات مطلوب به واحدهای صنعتی استان می‌تواند تولیدکنندگان را در رفع نیاز حمل‌ونقل مطمئن و ارزان یاری نماید.

امیر طیبی ­نژاد تصریح کرد: استان قم دارای 7 شهرک و ناحیه صنعتی و یک شهرک صنعتی خصوصی است که بسیاری از آن‌ها در جوار شبکه ریلی قرارگرفته و ظرفیت استفاده از آن را دارند  ولی آن‌گونه که شایسته است و انتظار می‌رود از موهبات این نعمت مهم  بهره‌مند نشده‌اند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر بخشی از تولیدکنندگان استان قم به دلیل برخی مشکلات حمل‌ونقل و گمرکات محصولات خود را از سایر استان‌ها صادر می‌کنند، گفت: باوجود مناسب شبکه ریلی در استان و نزدیکی آن با مراکز صنعتی، امروز بخشی از تولیدات کفش، مبلمان و سایر محصولات قم به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم به نام استان‌های دیگر صادر می‌شود که نشان می‌دهد میزان صادرات واقعی ما بیش از آمارهای فعلی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با تقدیر از نگاه و اهتمام مسئولان راه‌آهن به خدمت‌رسانی به صنعت و تولید قم خاطرنشان کرد: شهرک‌های صنعتی دولتی و خصوصی قم از ظرفیت بالایی در جابجایی کالا و حمل‌ونقل دارد که می‌توانند با بهره‌گیری از پتانسیل شبکه ریلی ضمن افزایش ایمنی از کاهش قابل‌توجه هزینه حمل‌ونقل نیز بهره ببرند.

طیبی نژاد قرار گرفتن بخش‌های مختلف خدمت رسان کشور بخصوص راه‌آهن در کنار صنعت و تولید را خواست فعالان این عرصه عنوان و آمادگی شرکت شهرهای صنعتی قم برای اتصال شهرک‌های صنعتی استان به شبکه ریلی را اعلام کرد.

محسن اعتمادی مدیرکل راه‌آهن قم نیز در این دیدار بابیان اینکه شهرک‌های صنعتی قم دارای پتانسیل خوبی در جابجایی کالا هستند گفت: امسال شهرک‌های صنعتی شکوهیه و سلفچگان به‌عنوان دونقطه هدف این اداره برای بهره‌مندی از شبکه حمل‌ونقل ریلی در نظر گرفته‌شده‌اند.

وی حمایت از تولید و تسریع در جابجایی مواد اولیه و تولیدات واحدهای صنعتی استان را خواست راه‌آهن عنوان کرد و بیان کرد: شرایط شهرک‌های صنعتی قم ازلحاظ توسعه جغرافیایی و تولیدی از مطلوبیت خاصی برخوردار است و ما با فعال کردن کارگروه مربوطه به دنبال توسعه راه‌آهن به شهرک‌ها و ارائه مشوق‌هایی در این امر هستیم.

لزوم مشارکت شهروندان برای توسعه امکانات بوستان‌ها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بابیان اینکه مجموعه‌های خدمات‌رسانی این سازمان شامل فروشگاه‌ها و غرفه‌های تنقلات، مجموعه‌های رفاهی شهری، غرفه‌های فروش گل و گیاه و... است، اظهار داشت: بیشتر بوستان‌هایی که در مسیر تردد زائرین هستند دارای فروشگاه‌ها و غرفه‌های خدمات‌رسانی هستند که عمدتاً نیز در مناطق محروم شهر قرار گرفتند.

پیام جوادیان با تأکید بر اینکه 84 غرفه و مجموعه رفاهی در بوستان‌ها و پارک‌های شهری قم وجود دارد، خاطرنشان کرد: درصورتی‌که سرمایه‌گذاران و شهروندان خواهان مشارکت در فعالیت‌های شهری باشند سازمان آمادگی دارد که در حیطه خدمات خود پیشنهادات مردمی را اجرایی کرده و از مشارکت عمومی استفاده کند.

وی بابیان اینکه پیشنهاداتی در حوزه‌های مختلف خصوصاً بازی‌ها و ورزش‌های عمومی به سازمان ارائه‌شده است، گفت: زمانی که پیشنهاد از سوی شهروندان ارائه می‌شود در کارگروه فنی تخصصی مطرح‌شده و پس از جانمایی توسط اداره کل طراحی شهرداری قم در صورت موافقت مجوز صادرشده و پس از طی مراحل قانونی عقد قرارداد و اجرای پروژه صورت می‌گیرد.

جوادیان افزود: خوشبختانه در سال 96 برگزاری چندین نوبت مزایده پارک‌های بازی بادی را در دستور کارداریم تا بتوانیم میزان خدمات را افزایش داده و درآمده حاصل در اجرای پروژه‌ها و درنهایت توسعه فضای سبز شهری بنماییم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605970
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.